По шофирането ще ги познаете

По шофирането ще ги познаете

Може да се каже, че хората по цял свят се делят на добри и лоши. Само че културата във всяка страна си има своите особености, които често са непонятни за чужденците. Разликите не са само в езика или начина на общуване, но и в стила на управление на автомобила. Изданието Automail прави опит да обобщи начините на шофиране в различните държави.

Египет

Пълно пренебрежение към правилата за движение и на средствата за безопасност. Затова и катастрофите са много. Необходимо е често да се гледа в огледалата, дори когато сте с предимство. Основното средство за общуване между шофьорите е натискането на клаксона. А основните превозни средства в страната са камили и стари автомобили.

Австрия

Нетърпеливи и педантични водачи, които правят всичко по правилата и няма да оценят, ако им отстъпите пътя, дори да сте с предимство. Изпреварването отдясно е табу, а за грубо нарушение със сигурност ще бъде уведомена полицията. Автомобилите са предимно Mercedes-Benz, Audi и BMW.

Италия, Испания и Португалия

Темпераментни шофьори, на които им е в кръвта да притискат останалите и да превишават скоростта. Без обаче да бъдат особено агресивни. Има места, като Сицилия например, където трябва да бъдете доста нагъл, за да може да преминете бързо през множеството кръгови движения. Много опасни са мотористите и водачите на скутери, които често не се съобразяват с обстановката на пътя. Проблем в тези държави са и многото знаци на пътя, които често си противоречат. Нарушенията на ограниченията на скоростта рязко спаднаха след въвеждането на високи глоби. Автомобилите са предимно Alfa Romeo, Fiat 500, Seat.

Англия

Шофьорите са смесица от нахалство и хулиганство. Допълнителен проблем за множеството чужденци на пътя е обратното движение. Уважението към служителите на реда обаче е огромно. Пътната система е на много високо ниво, а автомобилите са добре поддържани. Машините, които най-често се виждат са Ford и Vauxhall, но нерядко се срещат и луксозните Jaguar, Aston Martin, Bentley и Rolls-Royce.

Мароко

Пълна липса на култура на шофиране. Малко количество автомобили и доста остарял автопарк. Повечето коли са натъпкани с по 5-6 души, а скоростта е два пъти под позволената. Често на път, където може да се кара с 80 км/ч, местните се движат с около 40. Абсолютно е невъзможно да се предвиди какво ще се случи, тъй като мигачите не се използват никога. Сред най-разпространените модели са Mercedes 124 и Dacia Logan.

Финландия, Швеция и Норвегия

Дисциплинирани шофьори, които винаги са готови да помогнат на пътя. В тези държави има жестоки ограничения на скоростта, като наказанията за тях, а и за други нарушения на правилника са много строги. Скандинавците са най-добрите шофьори в света при зимни условия. И карат предимно местните Volvo и Saab.

Тайланд

Много спокойни, вежливи и предсказуеми шофьори. Големият проблем тук са многото мотоциклети и скутери. Местните се справят отлично с управлението на двуколките, но останалите трябва да внимават особено в курортите. А в мегаполиси като Бангкок за чужденец е по-добре да не сяда зад волана, защото хаосът е огромен. Автомобилите са от всякакви марки, пълно е и със скутери.

Япония

Много вежливи и грамотни водачи. Проблемът е с навигацията на автомобилите, която често не е дублирана на английски език. Карат се предимно местни марки – Toyota, Nissan, Honda и Mazda, като голяма част са колите са от клас Kei cars (изключително компактни).

Германия

Бързи и напористи шофьори, които проявяват нетърпимост към неграмотността и разсеяността зад волана. Ако се движите с тяхното темпо и не правите грешки зад волана, няма да имате никакви проблеми на пътя. Немците са с железни нерви. Често пускат мигача и само няколко секунди по-късно вече са се престроили. Големият проблем за тях са цивилните машини на полицията, които снимат нарушителите на ограниченията за скорост. Самите германци не си признават, но често карат по-бързо. Колите, които карат, са предимно местни – Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Audi и Opel.

Франция

Обичайните средноевропейски шофьори, които няма да пуснат аварийните светлини, ако ги пуснете пред вас. Често превишават, макар и с немного, ограниченията на скоростта. В градовете нещо често срещано е „контактното“ паркиране, при което автомобилите са плътно един до друг (с произтичащите от това драскотини). За местните това е нормално. Както и да изпият бутилка вино на обяд и да се качат зад волана. Проблем са и наглите мотористи. Колите и тук са предимно местни – Renault, Citroen и Peugeot.

САЩ

Дисциплинирани шофьори, които обаче често са разсеяни заради огромните разстояния, широките улици и големите размери на автомобилите. Една основна категория са жените зад волана на големи всъдеходи или ванове, от които трябва да се стои колкото се може по-далеч. Ограниченията на скоростта се спазват, но основният принцип е, че без автомобил са напълно загубен. Инфраструктурата е изградена именно за леките коли, докато общественият транспорт е на ниво само в големите градове. В по-малките без автомобил не можеш да отидеш дори до магазина. Затова в повечето щати шофьорска книжка се взима на 16 години. Карат се всякакви автомобили, но преобладават джипове, ванове и пикапи.

Русия

Пълно е с наглеци и хулигани, които често нарушават всички възможни правила на пътя. Катастрофите са чести, а хората зад волана са озлобени и нервни. Според властите, ситуацията по пътищата с всяка изминала година се подобрява, но това става доста бавно. Все още най-често срещаните коли са Lada.

Беларус

Културни и спазващи закона шофьори, които на всичко отгоре са доста дружелюбни. Пътните полицаи почти не взимат подкупи, но често карат нарушителите да си платят глобата на място. Сред най-разпространените автомобили в страната са Volkswagen Passat B3 и Audi 80.

Турция

Ситуацията е подобна на тази в Русия – шофьорите често използват клаксоните си, изпреварват отдясно и нарушават ограниченията за скорост. Ако имате такъв стил на каране, няма проблем. Пешеходците също са доста опасни – излизат на платното, когато си поискат, като често пускат напред малки деца. Колите в Турция са всякакви.

Индия

Тотален хаос, за който са виновни шофьорите. Те са неспособни да преценят адекватно ситуацията и да се държат логично, като почти винаги игнорират знаците. Колите по правило са изрисувани. А пешеходците често са дрогирани и избират да пресекат там, където никой не ги очаква. Голяма опасност са кравите. А автомобилите са предимно стари.

Китай

Шофьорите са доброжелателни, но пък често правят необмислени маневри, като пренебрегват знаци, маркировка, ограничения на скоростта и светофари. Клаксонът е непрекъснато натиснат, а човешкият живот не струва нищо. Пешеходците са без предимство дори на зебра. Карат се предимно автомобили, които може и да са с чужди марки, но са местно производство. Пълно е със скутери и мотоциклети.

Полша

Водачите са опасни, тъй като не се притесняват да нарушават правилника и да преминават дори през двойна непрекъсната линия. Магистралите са хубави, тъй като са нови, но пътищата в провинцията са ужасни. Местните полицаи взимат подкупи и често стоят в засада, за да следят за нарушители. Сред най-разпространените марки са Opel и Volkswagen.

Грузия и Азербайджан

Агресивното и бързо шофиране са често срещани. Основно правило е, че първият винаги е с предимство, след това идва правилникът за движение по пътищата. Любимата кола на грузинците е Mercedes-Benz 124.

Узбекистан

Шофирането през нощта без фарове е често срещано явление. И в тази държава клаксонът е средство за общуване между шофьорите, а не за предупреждение при опасност. Най-често се карат автомобилите на Daewoo – Damas, Nexia и Matiz.

България не е спомената в материала на Automail, а ние ще се въздържим от коментар – оставяме го на вас!

източник: dnes.bg

Сходни публикации

title="Карай най-новите мотори YAMAHA на писта!"
Карай най-новите мотори YAMAHA на писта!
Бъди мото мачо, но хитро
Марк Кома пръв при моторите на Дакар
Мотори борци, самбисти и джудисти
Супер масово нощно каране на мотори в София!


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*