Новите бензинови мотори причинявали рак

Новите бензинови мотори причинявали рак

Съвременните бензинови двигатели с директно впръскване на горивото изхвърлят 1000 пъти повече канцерогенни твърди частици от обикновените инжекциони и 10 пъти повече от дизеловите мотори от ново поколение, сочат данни от изследване на TÜV Nord. Резултатите от проучването са цитирани в ноемврийския доклад на брюкселския екологичен център Transport & Environment (T&E).

Според документа в стремежа си към намаляване на емисиите на въглероден двуокис производителите залагат все повече на икономичните бензинови двигатели GDI, с каквито по оценка на T&E към 2020 г. ще бъдат оборудвани повечето автомобили в ЕС. Повишеното съдържание на твърди частици в отработените газове на моторите с директно впръскване на горивото се дължи на много по-високото налягане в цилиндрите в сравнение с традиционните бензинови двигатели с инжекцион.

От T&E свързват замърсяването на въздуха с преждевременната смърт на 455 000 души в страните-членки на Евросъюза всяка година. Проблемът с изхвърлянето на твърди частици при GDI-моторите се решава лесно с монтажа на филтър, който струва не повече от 50 евро и не влияе на разхода на гориво. Производителите обаче упорито отказвали да предприемат мярката, твърди докладът на T&E.

Сходни публикации

title="Карай най-новите мотори YAMAHA на писта!"
Карай най-новите мотори YAMAHA на писта!
Бъди мото мачо, но хитро
Марк Кома пръв при моторите на Дакар
Мотори борци, самбисти и джудисти
Супер масово нощно каране на мотори в София!


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*