Мотористите нямат вина в повечето инциденти

Мотористите нямат вина в повечето инциденти

Статистиката за изминалата 2012 година във Великобритания показва, че от около 1600 катастрофи с участието на мотористи, 80% от злополуките са причинени от други участници в пътното движениe. Факт, който беше обявен от програмата на BBC „Колко безопасни са британските пътища?“

Програмата на BBC твърди, че загубата на управление в завой е основната причина за мотоциклетните произшествия, но от 1679 инцидента, изследвани от застрахователната компания Groupama през периода юли – септември 2012 година (пика на инцидентите за годината), нито един не е породен от загуба на контрол в завой, а четири на всеки пет са причинени от други участници в движението, които внезапно променят своята посока, шофират невнимателно или навлизат и излизат от кръстовища без да се огледат, което причинява сблъсъци.

Застрахователите от Groupama твърдят: „От всички разгледани застрахователни иска, единадесет са довели до смъртта на собственика на застрахователната полица. От тях, загуба на контрол е причина за инцидента в само 3 от случаите. Нито един не е следствие от загуба на управление в завой. В 81% са отговорни трети лица – участвало е и друго превозно средство. Само 19% са били единствено с участието на мотоциклет.  От тези, в които са отговорни и трети лица, в 44% собственикът на полицата е предявил иск срещу третото лице за телесна повреда.“

Дарън Уилис, директор на отдела по исковете в Groupama казва: „Колко безопасни са великобританските пътища? повдигна разгорещени дискусии в мото-форумите в интернет. Като водещ застраховател на мотоциклети със специален отдел по мотоциклетните искове, който ден след ден се занимава с нещастните последици след инциденти, ние сме доста скептични относно изявленията, направени по програмата. Те твърдят, в че по-голяма част от смъртните случаи, които се случват по междуградските пътища,  загубата на контрол в завой е най-честата причина. Това просто не е свързано с исковете, заведени към нас и като един от най-големите застрахователи на мотоциклети във Великобритания, ние имаме много точна представа за истинските причина на мотоциклетни инциденти.“

Шефът на столичния КАТ г-н Милчев, също твърди, че статистиката показва, че за 2/3 от инцидентите с мотористи, виновен е другият участник в ПТП-то.

От тук следва да си зададем въпроса „Ние ли сме донори, когато се качваме на моторите или някой друг има за цел да попълни базата за органи?”. Шофьорите на автомобили, камиони и ТИР-ове са в пъти по разконцентрирани и несъобразителни на пътя. Лошото е, че когато убиеш някого или го оставиш инвалид до кая на живота му, отново се качваш зад волана и си на пътя…

Сходни публикации

title="Мотори борци, самбисти и джудисти"
Мотори борци, самбисти и джудисти
Младеж загина при нелегални състезания с мотоциклети в Атина
18-годишен издъхна след катастрофа, карал бясно бракуван мотор
38 годишен моторист с опасност за живота
Мотоциклетист загина, друг е ранен при инцидент в Силистра


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*