Интервю с вицепрезидента на Honda Racing Company (HRC)

Интервю с вицепрезидента на Honda Racing Company (HRC)

Вицепрезидентът на Honda Racing Company (HRC) Шуей Накамото говори в интервю за миналия сезон в MotoGP, за сегашните пилоти на тима, а също и за новите състезатели. Той обсъжда напусналия Кейси Стонър и новодошлия Марк Маркес, както и за възможностите някога Дани Педроса да спечели титлата.

–  Сезон 2012 вече е история, а вие завършихте първите тестове за новия сезон. Сега е традиционната забрана за тестове. Нека да започнем с впечатленията ви от шампионата през 2012 г.

–  Най-важен през 2012 г. бе преходът от 800 на 1000 куб. см. Ние започнахме да се готвим за него още в началото на 2011 г. И Дани, и Кейси се съгласиха, че новият еднолитров байк се оказа по-добър от 800-кубиковия RC212V. Когато мислехме, че всичко е готово, бе решено да се промени правилото и да се увеличи минималното тегло с 4 кг. Увеличаването от 150 на 153 кг бе заради увеличаването на обема на двигателя. Ние направихме нашия байк, за да отговаря на старите правила и ни бе нанесен сериозен удар с тази промяна. Според правилата те имат право да направят това, но не мисля, че беше честно да правят такива сериозни промени, след като сме завършили тестовете.

–  Допълнителните 4 кг промениха ли баланса на байка? Създаде ли това проблеми на Кейси и Дани?

–  Да, особено на Дани, защото той е много по-лек от Кейси. Той изпитваше големи трудности да контролира баланса на мотоциклета, като пренасяше теглото си. Правихме експерименти с добавяне на тегло, като пробвахме да го добавяме на различни места по машината и търсихме вариант, който да сработи. Накрая намерихме правилното решение, но само в първата част на сезона. Може би мислите, че 4 кг не са много, но ако ги добавите към състезателен мотоциклет, това значи по него да се направят сериозни промени. Практически трябва да се перработи цялата машина

–   Кейси Стонър напусна в края на сезона. Кажете повече подробности за това. Как се представи той в последната си година?

–  Кейси ни каза още преди година, че обмисля да прекрати кариерата си в края на 2012 г. Това бе след победата му в Австралия, когато стана световен шампион. Той трябваше според договора си да работи за нас още една година. Каза ни, че ще кара за Honda през 2012 г., но да чуем, че се кани да напусне, беше за нас шок. Дори когато сезонът започна, той продължи да говори, че иска публично да обяви напускането си. Естествено, ние искахме той да продължи да работи за нас и няколко пъти се опитахме да го убедим да промени решението си. Но той бе решил твърдо да напусне. Във Франция, на четвъртия кръг от шампионата ни каза, че това е окончателно и след това каза за своите планове на традиционната пресконференция в четвъртък. Аз прие това, като смятах, че допълнително ще го стимулира и мотивира да кара здраво в последния си шампионат, за да си тръгне с още по-голяма слава.  За съжаление не се получи, но все пак смятам, че последният му сезон бе великолепен.

–  Сигурен съм, че сте разочарован от факта, че не сте убедили Кейси Стонър да остане в MotoGP?

–  Кейси е пилот, когото много обичам. Трудно бе да си представя нещо по-добро от това той да се състезава с наша машина. Кейси е и много бърз, истински бърз. Той постоянно ни шокираше с това, че мотоциклетите, които правим, могат да вървят толкова бързо, когато Кейси е на седалката. КогатоКейси е уверен в своите сили и е във форма, няма никой в MotoGP, който да съперничи с него. След победата в Австралия, за шести път тази година той каза, че може да кара и по-бързо, ако не бе контузията в рамото му. Той винаги се стреми да кара по-бързо. Направихме с него прощално парти в понеделник, след Гран При на Валенсия. След като купонът свърши, двамата останахме да си поговорим и разбрах, че не мога да сдържа сълзите си. Бях много разстроен, че той напуска. На следващия ден няколко негови приятели ме помолиха да им кажа за какво сме разговаряли вечерта. Попитах ги защо се интересуват, а те отговориха, че Кейси, който до момента не се бе и съмнявал в правилността на решението си да напусне, след тази вечер казал: „Може би бях длъжен да продължа да карам.” Още от първи ден, когато Кейси дойде в Honda, той на практика всеки ден идваше с нещо ново, с някаква нова идея или предложение, което направо ни поразяваше. Не познавам нито един друг пилот, с който така здраво да сме работили. Надявам се, че той бързо ще се оправи от травмата си и ако реши да се върне, ни е сме готови да го посрещнем. Казах му, че за него предложението ни е винаги в сила.

–  Чухме, че Кейси сам е предложил Маркесза свой заместник?

–  Не знам какво е говорил той, но в Марк има същата енергия като при Кейси и ние му възлагаме големи надежди. Досега той е направил за нас само четири дни тестове – един след Валенсия и три след Сепанг. През всичките тези дни времето беше лошо и той не можа да покажа особено много таланта си. Но все пак на Сепанг той постоянно бе във времето от 2:01мин. А то е същото като при Дани и Кейси. Не бях на тестовете в Малайзия, но ми казаха, че при всяко излизане той е имал коментари от типа: „Трябва да запазя предимството си в това и това, за да не падна” и др. Бях много учуден, защото никога не бях виждал пилот, който да подхожда така към работата. Решението да вземем Марк не е свързано с никакви спонсори. Сам реших, че Марк е необходим на Honda и с нетърпение чакам да видя как ще продължи. Той е много точен пилот. През тази година той ще кара наравно с Дани и Хорхе, и ще им е доста трудно да печелят победи, а в средата на сезона Марк може да победи в състезание.

Педроса завърши сезона със 7 победи, повече от всеки друг пилот. Какво мислите, може ли през следващата година да спечели титлата?

–   Мисля, че ако тази година не спечели титлата, няма да я достигне никога. Ако обаче стане шампион през 2013 г., той може да го повтори още няколко пъти. Миналата година той впечатли всички, особено на последното състезание във Валенсия при лошите атмосферни условия. Според мен Дани има особено чувство, каквото няма никой друг пилот. Той е способен да улавя най-дребните неща, от каквито другите изобщо не се впечатляват. Той например по-бързо от всички усеща, кога повърхността на пистата вече не дава нужното сцепление. Вярно, отрицателната страна на това е, че става причина той да бъде по-благоразумен от другите пилоти. Тази година обаче той успя да превъзмогне тази тенденция. Несъмнено Дани през миналата година достигна до ново ниво и сега е много силен съперник. Уверен съм, че ще стане шампион през този сезон.

–   Сезон 2013 ще бъде вторият на Щефан Бардъл в MotoGPи втори в Honda на Алваро Баутиста. Какви са впечатленията ви от тези двама пилоти?

–    Щефан пропусна твърде много шансове, включително и последното състезание за 2012 г. Пропуснатите шансове бяха толкова много, че аз дори се изненадвах какво прави. Все пак той подобри качеството си на представяне, както разчитах да стане. Той е умен, образован пилот, който често използва мозъка си в състезанията. Щефан е единственият германски пилот в MotoGP и бих казал, че е важен пилот не само за Honda, но и за висшия клас. Надявам се да продължи към върха. Догодина Маркес, който му е стар конкурент от Moto2 е при нас и мисля, че това ще е допълнителен стимул на Щефан да покаже майсторството си. От друга страна резултатите на Алваро се оказаха за мен доста разочароващи. Ако пресметнем времето, което прекара в Suzuki, то той би трябвало да има много повече опит от Щефан в MotoGP. Миналата година той бе на подиума два пъти, а през тази се надявам да бъде там по-често. Той трябва да се отърве от навиците си да кара така, сякаш още е в клас 250 куб. см.

Сходни публикации

title="Маркес – най-бърз в първия тестов ден в Тексас"
Маркес – най-бърз в първия тестов ден в Тексас
Honda Motorsports – от MotoGP до Moto3 през 2013 г.
MotoGP: Педроса най-бърз на първите тестове на Сепанг
Представиха новия тим Repsol Honda
Хонда заплашиха да напуснат MotoGP


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*