Повишават се нормите за сигурност и екологичност за мотоциклетите в ЕС

Повишават се нормите за сигурност и екологичност за мотоциклетите в ЕС

Нови правила за по-безопасни и по-зелени мотоциклети, влизащи в сила от 2016 г. за всички дву-, три- и четириколесни превозни средства от категории мотопед до тежък мотоциклет, прие Европейският парламент във вторник.

Повишаването на изискванията се предприема, тъй като моторите участват в 16 % от фаталните инциденти по пътищата в Европа, а в същото време съставляват едва 2% от трафика.

„Безопасното шофиране на мотоциклет е, разбира се, отговорност на водача, но все още съществуват възможности мотоциклетите да бъдат направени по-сигурни и по-екологично чисти“, заяви холандският докладчик по темата Вим ван де Камп от ЕНП.

Според новите правила системата срещу блокиране на колелата (ABS) ще е задължителна за всички мотоциклети с двигатели над 125 куб. см, докато ABS или комбинирана спирачна система (CBS) ще се прилага за „по-малки“ мотори и за скутери.

До края на 2019 г. се очаква Европейската комисия да представи анализ на икономическата целесъобразност и препоръки за това дали правилата трябва да се преразгледат, за да се прецени, дали да се направи системата ABS задължителна и за по-малките мотоциклети.

Евродепутатите приеха също да се въведе автоматично включване на светлините при пускането на двигателя на мотоциклета.

Тъй като L-категорията превозни средства замърсяват въздуха с непропорционално големи количества емисии, депутатите гласуваха за разширяване на стандартите за емисии Евро 4 за мотоциклети от 2016 г., както и за мотопеди от 2017 г., и Евро 5 за всички дву-и триколесни превозни средства от 2020 г

Депутатите подкрепиха още и постепенното въвеждане на системи за бордова диагностика (СБД) за наблюдение на неизправности и улесняване достъпа до информация за вредните емисии, за да може превозното средство да бъде поправяно навреме.

Новият регламент, одобрен с 643 гласа „за“, 1 „против“ и 18 „въздържал се“, все още подлежи на одобрение от страните членки.

Правилата ще важат само за новите превозни средства, продадени от 2016 г.

Приетото законодателство

http://www.europarl.europa.eu/plenary/en/texts-adopted.html

Видео запис от дебата (19.11.2012 г.)

http://www.europarl.europa.eu/ep-live/en/plenary/search-by-date

Видео запис от пресконференцията (20.11.2012 г. в 15:30 ч.)

http://www.europarl.europa.eu/ep-live/en/other-events/video?event=20121120-1530-SPECIAL-UNKN

Прес съобщение след триалога (28.09.2012 г.)

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-%2f%2fEP%2f%2fTEXT%2bIM-PRESS%2b20120926IPR52384%2b0%2bDOC%2bXML%2bV0%2f%2fEN&language=EN

Законодателно досие

www.europarl.europa.eu/oeil/popups/ficheprocedure.do?lang=en&reference=2010/0271(COD)

Аудиовизуални материали

http://audiovisual.europarl.europa.eu/NewsAlertDetail.aspx?g=665

Сходни публикации

title="Как да не ни снимат камерите за скорост (видео)"
Как да не ни снимат камерите за скорост (видео)
Новият шампион в MotoGP: Сбъднах мечтата си
FIM представя мототуризма в Европарламента
Вижте видео от първата международна обиколка Gold Wing в България
Моторист пада, след като забърсва странично огледало (видео)


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*