
Хорхе Лоренсо от екипа на Yamaha Factory Racing стана първият испански пилот, който спечели титлата във висшия клас повече от един път. След второто му място в Австралия, кръг преди края той води с 43 т.
Лоренсо е роден в Майрока, и преди да спечели двете титли в MotoGP, влиза в мотоспорта като състезател по миникрос на 3 години, а след това печели титлата на Испания за юноши по мотокрос в 50 куб. см Copa Aprilia. Лоренсо е най-младият пилот, който влиза в световния шампионат – на втория ден от квалификациите на Херес през 2002 г. навършва 15 години, минималната граница за шампионата и прави дебюта си с Derbi 125 куб. см. Още през втория си сезон печели първата си победа в Рио де Жанейро в Бразилия, като прави изключителна атака и изпреварва Кейси Стонър и Дани Педроса, за което получава прякора си „Por Fuera“.
През 2004 г. той отново побеждава, преди да премине в 250 куб. см на следващата година. Печели 4 първи позиции и 6 подиума в първия си сезон. През 2006 г. пебели първата си титла с Aprilia с 8 победи, като изравнява рекорда за 10 първи позиции и прави невероятен финал на последното състезание във Валенсия. 2007-а е още една година на доминация за Алонсо при четвъртлитровите – 9 победи, всички от първа позиция и втора титла.
Само на 20 години Хорхе е двукратен световен шампион в 250 куб. см и приема огромното предизвикателство, като подписва договор със заводския тим на Yamaha в MotoGP като съотборник на Валентино Роси. Лоренсо прави невероятен рейд в първите пет състезания във висшия клас. Той спечели първа позиция при дебюта си в Катар, като повтори успеха на Макс Биаджи 10 години по-рано. В същото състезание завършва втори. В следващите две състезание отново е на първа позиция и стана първият пилот, който като новак прави „3 от 3“ и във всичките е на подиума. В дебютния си сезон 2008 г. в MotoGP Лоренсо катастрофира тежко два пъти, включително два счупени глезена в Китай, което му пречи да стартира в домашното си състезание в Каталуня. Той завършва 4-и в шампионата и става Новак на годината. През 2009 г. обаче той продължава възхода си и е сериозен конкурент на своя съотборник Роси за титлата. Запомняща ще остане тяхната битка в Каталуня. Хорхе завършва сезона с 4 победи и 12 подиума.
През 2010 г. Лоренсо вече е звезда и е на подиума в първите 12 състезания, със 7 победи от тях. Той печели 6 първи позиции през сезона, а е на първа редица във всяко състезание, освен в едно. На 23 години, той става вторият испанец с титлата във висшия клас след Алекс Кривие. През 2011 г. Лоренсо губи битката с преминалия в Repsol Honda Кейси Стонър и с 3 победи и 10 подиума е втори в класирането, въпреки че в последните три състезания има тежка контузия на пръста.
С идването на 1000-кубиковите машини през този сезон, Лоренсо и Yamaha направиха страхотен старт с победа в Катар и тежка битка с пилотите на Repsol Hondas. Испанецът спечели пет победи след това и 9 втори места и само веднъж не завърши състезание – в Ассен, след контакт с Алваро Баутиста. Състезанието на Филип Айлънд, след отпадането на Дани Педроса му донесе титлата. Трябваха му обаче само минимум 3 точки, за да триумфира, но той завърши на подиума. През целия сезон Лоренсо е побеждаван само от Дани Педроса и Кейси Стонър. Той е третият пилот в 64-годишната история на Гран При, спечелил повече от една титла в средния и висшия клас след Майк Хейлууд и Фил Рийд.