Петър Ценков и Иван Маринов по пътя към “Дакар” 2013

Петър Ценков и Иван Маринов по пътя към “Дакар” 2013

Петър Ценков, навигиран от Иван Маринов, започна изключително добре подготовката си за рали “Дакар” 2013. Единственият българин завършвал два поредни пъти легендарната пустинна надпревара сменя ATV-четириколката със състезателен автомобил. Неговият навигатор Иван Маринов е сред най-опитните в България, като има зад гърба си титла от Националния оф-роуд шампионат, както и победи и призови места от елитни международни надпревари.

Българският екипаж завърши участието си в Silk Way Rally 2012 на 23-то място, в конкуренция от над 100 машини в класа си. «Пътят на коприната» е едно от най-престижните рали-рейд състезания в Европа, започнало преди 4 години като част от сериите “Дакар”. Надпреварата събира елита на оф-роуда от цял свят и е сред най-добрите «тренировки» за рали «Дакар».

Класирането на българския тим може да се нарече повече от успешно, тъй като участието му в Silk Way Rally 2012 бе дебютно – Ценков за първи път се състезава с автомобил, а за Маринов това е първо състезание със сложна пустинна навигация. Съотборникът на Ценков Раул Даниньо, успя да се пребори за 10-ото място в надпреварата, а доставчикът на състезателните автомобили Opel Балаш Салай (който осигуряваше и асистенцията на нашите) предизвика фурор, класирайки се на второ място.

Състезателният автомобил на Ценков и Маринов е Opel Antara RR3, проектиран и изработен от унгарската оф-роуд легенда Балаш Салай. Салай е дългогодишен участник в рали «Дакар», многократен рали-рейд шампион на Унгария и Централна Европа, както и Главен оф-роуд инструктор на Унгарските въоръжени сили.

Opel Antara RR3 е от клас Т1 (прототипи) за крос-кънтри състезания. Машината е изградена върху тръбна рама с купе от композитни материали. Двигателят е V6 с обем 3,2 литра, мощност 210 к.с. и въртящ момент от 380 Нм с монтиран рестриктор, според изискванията на FIA. Скоростната кутия е 6-степенна секвенциална, задвижването е постоянно 4х4, а окачването е независимо отпред и с цял мост отзад. За всяко колело са монтирани по 2 спортни амортисьора Ohlins с усилени пружини, като освен по окачването, по целия автомобил са използвани елементи от доказани производители на състезателно оборудване.

В момента тече подготовката на автомобила за останалите надпревари, в които Ценков и Маринов смятат да участват преди рали “Дакар” 2013. Сред планираните състезания са 20-ото юбилейно рали “Бреслау”, което тази година за първи път ще се проведе изцяло на територията на България (22 – 29 септември) и рали “Мароко” по-късно през есента като финален тест за хората и техниката.

За рали “Дакар” 2013 българският отбор отново ще разчита на собствена асистенция и механици, като мениджър на тима ще е Мартин Марков.

източник: auto-press. net

Сходни публикации

title="Марк Кома пръв при моторите на Дакар"
Марк Кома пръв при моторите на Дакар
Рали Дакар: победителите от 1979 до днес (МОТОЦИКЛЕТИ)
Рали Дакар: Четвърта победа на Марк Кома
Рали Дакар: Три машини Honda в Топ 10
Руснак дебютант с етапна победа в клас ATV на рали Дакар 2014


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*