
Мотокросът в Хасково сякаш е орисан да бъде предхождан от скандали. Така бе и сега, за третия кръг от европейския шампионат и четвърти от източно-европейския във всички категории. Трасето обаче получи европейски лиценз и след намесата на премиера, мотокрос имаше.
Министърът на спорта Свилен Нейков изпрати писмо до БФМ, че не разрешава да се състои състезанието, защото трасето е построено върху земеделска земя. Тази забрана обаче се основаваше на несъществуващ член от Закона за физическото възпитание и спорта. Отново патрулки завардиха пътя, лично премиерът Бойко Борисов вдигна телефона и даде зелена улица на състезанието, а министър Нейков „сви ушите” и заместникът му Иван Ценов се извини от негово име, че бил подведен.
След като просотийте свършиха, на състезанието нашите момчета се представиха отлично. Хакан Халми спечели безапелационно и двата манша в МХ65 за европейското, въпреки че беше сериозно контузен. Втори стана хърватинът Никола Хранич, а трети беше отново българин – Жулиан Георгиев, всички с КТМ. В другия клас от надпреварата за европейското – МХ85, първия манш спечели Майкълм Иванов, следван от Иван Петров. Във втория обаче двамата си размениха местата, защото Майки падна и трябваше да догонва. Така Гран При на България отиде в ръцете на Иван. Третото място беше за Матия Келава от Хърватска. Всички пилоти в челото бяха с КТМ.
В клас МХ2 за източно-европейския шампионат фаворит беше румънецът Джордже Кабал с Kawasaki. Той спечели и двата манша, следван от Кристиан Кръстев с Yamaha и Георги Гочев с КТМ. Гочев обаче спечели Гран При на България при младежите. В клас МХ2 победата бе отново българска. Грабна я Николай Йовчев с Honda, който бе най-бърз и в двата манша, следван от румънеца Адриан Радута с КТМ. Трети за състезанието стана Тодор Тотев също с Honda. Тозор бе 4-и в първата надпревара и трети във втората. Само български пилоти окупираха подиума в МХ. Победата бе за Юлиян Райчев с Kawasaki, следван от Антон Найденов със Suzuki, а трети стана Живко Бонев с Yamaha. При машините ATV Николен Кушев с Yamaha отново доказа превъзходството си, като спечели и двата манша. Втори в класирането бе Мартин Аламуров с Can-Am, който имаше по-силен втори манш, следван Калин Лесидренски с КТМ.
В отборното класиране България продължава да води пред Румъния и Сърбия.