
Прекомерното износване на гумите и/или cupping-а (деформацията на шарката) е проблем, с който повечето мотористи се сблъскват. Често това е резултат от каране с неподходящо налягане в гумите. Но това не е пълен отговор.
Cupping-а е напълно нормален. Прекомерния cupping или прекомерното износване от едната страна на гумата не е.
Има седем причини, различни от налягането, които предизвикват cupping и/или неравномерно износване на предната гума.
– Повечето пътища са наклонени от центъра навън. Значи, ако карате вертикално страната на гумата, в България – лявата, която е по-близо до центъра на шосето се износва повече.
– Гумите ви се „провлачват“, когато променяте скоростта. Задната – когато ускорявате, когато намалявате и когато се движите в посока, различна от право напред. Затова cupping-а е по-равномерен в сравнение с предната гума, която се „провлачва“ само при завой и спиране, но не и при ускорение.
– Въпреки че в повето случаи задната гума е добре центрирана, но ако не е – това може да е една от причините.
– Ако товарът на мотора не е разпределен равномерно (всички инструменти в единия страничен куфар…) може да е причина да не карате вертикално през част от времето.
– Неравномерна настройка на anti-dive системата може да доведе до едностранно износване.
– Ако един от амортисьорите не работи добре може да се стигне до неравномерно износване.
– Прекомерна употреба на предната спирачка може да доведе до прекомерен cupping.