Обсъжда се въвеждането на по-сериозни наказания за водачи, причинили смърт на пътя

Обсъжда се въвеждането на по-сериозни наказания за водачи, причинили смърт на пътя

Институциите обмислят варианти за въвеждането на по-строги санкции срещу шофьорите-убийци, стана ясно на кръгла маса по темата, проведена на 20 февруари в парламента.

Заместник-главният прокурор Валери Първанов и председателят на парламентарната комисия по вътрешна сигурност и обществен ред Анастас Анастасов обявиха, че се обсъжда предложението при умишлено причиняване на пътнотранспортно произшествие да няма опция за сключване на споразумение с прокуратурата.

Друга нормативна възможност за намаляване на катастрофите по родните пътища е административното задържане от 5 до 15 дни на водачи, които не са причинили ПТП, но са заловени да шофират в нетрезво състояние или без книжка. Подобен текст не е прецедентен в българското законодателство.

Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов предложи обвиняемите и подсъдимите за причиняване на смърт на пътя да получават забрана за напускане на страната. По думите му, подобна мярка трябва да бъде съгласувана с прокуратурата. Официалната позиция на правителството по въпроса ще бъде съобщена до края на месеца.

Според министъра на транспорта Ивайло Московски сериозен проблем, от който често произхождат нещастни случаи, е купуването на шофьорски книжки. По думите му министерството е взело редица мерки по въпроса и проблемът вече е почти изцяло решен.

Близки на пострадали и загинали при катастрофи, които участваха в кръглата маса, настояха за завишаване на наказанията при причиняване на пътни произшествия.

Те поискаха да бъдат въведени законодателни промени, според които като умишлени престъпления да се третират употребата на алкохол, шофирането с превишена скорост и причиняването на катастрофа на пешеходна пътека.

Близките на загинали при катастрофи настояват също за по-тежки санкции при извършени няколко нарушения наведнъж (напр. при шофиране в нетрезво състояние и причиняване на катастрофа на пешеходна пътека).

Според участниците в дискусията част от решението на този наболял проблем биха могли да бъдат някои инфраструктурни промени като масово поставяне на повдигнати пешеходни пътеки и увеличаване на броя на легналите полицаи.

Сходни публикации

title="Край на фишовете от мобилни камери на КАТ"
Край на фишовете от мобилни камери на КАТ
График на камерите на КАТ от 16 до 22 декември 2013г.
График на камерите на КАТ от 09 до 15 декември
График на камерите на КАТ от 02 до 08 декември
Осем коли и мотоциклет иззети при операция срещу автоджамбази


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*