7 въпроса към инженерите на 2012 Kawasaki ZZR-1400

7 въпроса към инженерите на 2012 Kawasaki ZZR-1400

В зората на 2012 година се роди нова версия на любимият на хиляди мотоциклет – Kawasaki ZZR-1400. Предлагаме ви 7 отговора на инженерите конструирали мотора, които са видели целия проект от начало до край.

 

Има ли ZZR1400 нужда от тракшън контрол?
Не! Избощо няма нужда от подобна система, защото работи прекрасно и без нея, но въпреки всичко с увеличената си мощност знаехме, че тракшън контрол и регулируеми режими на каране ще направят ZZR още по-обичан от мотористите.

Променили сте 50% от частите на шасито. Защо?
Новата версия на мотоциклета ZZR е с по-голяма мощност и ускорява много по-бързо. Искахме да подобрим рамата и да направим окачването далеч по-добро. Някои хора – основно в Щатите – казват, че искат мотоциклетът да бъде по-стабилен при висока скорост, така че подобряването на шасите ни помага да стабилизираме самата машина.

Мотоциклетът има нови характеристики на двигателя като маслен инжекцион за охлаждане на цилиндрите. Това за пръв път ли се проектира в Kawasaki?
Да! За пръв път изпозлваме тази технология. Новият двигател е с 89 куб.см. по-голям в сравнение с предишния ZZR, съответно развива по-голяма мощност. Всичко това на свой ред води до повече топлина. Вече изпозлвахме по-голям радиатор и сменихме тръбите, но въпреки всичко масленият инжекцион също помага на двигателя да се охлажда.

Твърдите, че новият двогател може да бъде 20% по-икономичен от предишния. Как сте го постигнали?
От известно време насам имаме „Еко режим” на мотоциклетите, който байкърите могат да изберат. Сега направихме тази характеристика автоматична. Бордовият компютър сам преценява кога активира „Еко режима”. Тогава, наред с останалите неща се променя и момента на запалване. Това прави двигателя по-ефикасен, когато не е наложително да се използва пълната мощност на мотора.

Ако Suzuki направят по-голяма Hayabusa, как ще реагирате на още по-голям двигател или ще изпозлвате компресор или турбо?
Феновете на ZZR искат голям двигател и голям мотор. Можехме да направим по-малък мотор, който генерира същата мощност като сега, ако бяхме използвали компресор или турбо, но ZZR е за онези мотористи, които искат най-доброто и не мисля, че това ще се промени.

Планирахте ли тези 200 кн.с., когато конструирахте мотоциклета?
Не! Тези 200 кн.с. не бяха основаната ни цел. Искахме да създадем двигател с голям въртящ момент в ниските обороти. За да постигнем това, ние увеличихме капацитета, а усвеличението на мощността дойде от самосебе си.

С ограниченията, ZZR1400 ще може да вдига 299 км/ч., но до къде се простират възможностите, ако се изключат тези ограничения?
Не сме тествали мотоциклета на писта, където със сигурснот ще изцедим и последната капка мощност от машината. При тестовете в Япония, ZZR1400 се движеше спокойно с 315 км/ч., но сме сигурни, че с достатъчно място, моторът ще достигне и 320 км/ч.

7 въпроса към инженерите на 2012 Kawasaki ZZR-1400 01

7 въпроса към инженерите на 2012 Kawasaki ZZR-1400 02



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*