Рали Дакар – десети етап: Ценков с най-добро класиране

Рали Дакар – десети етап: Ценков с най-добро класиране

Единственият българин по трасето на рали Дакар – Петър Ценков записа най-доброто си класиране до момента. Той финишира 6-и в етапа от Икике до Ирика – 377 км специален етап и 317 км за връзка. Ценков обаче остана 17-и във временното класиране, тъй като натрупа голямо закъснение в 8-ия етап.

Ценков каза пред БНТ 2: ”Това беше първият ден, в който машината ми работеше. Отсечката събираше всички детайли на Дакар – имаше 30 км пустиня с трудна навигация, бързи трасета, пясък феш-феш и силен вятър. Но машината ми работеше. Оказа се, че в последните дни съм имал глупав дефект. Беше трудно, защото стартирах последен и трябваше да изпреварвам изостаналите мотори и ATV-та, които вдигат много прах. През цялото време бях на тръни дали двигателят няма отново да спре. Надявам се окончателно да сме изчистили проблема, който ни тормозеше. За четвъртък ще сменим максимален брой части по машината, защото асистенцията не е разрешена.“

В челото при четириколките темпото диктуват братята Патронели с Yamaha. Двамата водят, въпреки че етапа спечели Томас Мафей с Yamaha. Аржентинецът навакса близо 13 минути от своя пасив, но е трети във временното класиране и изостава на 17 минути от втория – Маркос Патронели и на 1:19 ч. зад лидера –  брат му Алехандро.

Първа етапна победа спечели Хуан Бареда с Husqvarna. С това той стана 11-и във временното класиране. Бареда даде най-добро време, въпреки че падна на 35-ия километър след старта и контузи крака си. Той обаче се възползва от грешките, които допуснаха Сирил Депре и Марк Кома с КТМ. Двамата продължават да се борят за победата, а Кома остана зад Бареда, трети стана Родригеш, а едва четвърти Депре. Така Кома намали преднината на французина само на 30 сек. Депре направи навигационна грешка на 225-ия километър.

Стефан Петерхансел с MINI увеличи на 19 минути аванса си във временното класиране при автомобилите. Съотборникът му Нани Рома спечели десетия етап, докато Роби Гордън с Hummer загуби близо четвърт час и дори може да напусне надпреварата заради нередовен автомобил. Роби удари камък и трябваше да спира, защото двете десни колела бяха разбити. Американецът продължи и стигна до финала, но с изоставане от 14 минути от Рома. Така разликата между лидера Петерхансел и основния му преследвач Гордън е близо 20 минути. По-нататъшното участие на Роби Гордън в ралито обаче е под въпрос, защото организаторите на пуснаха интересно съобщение: „След завършването на девети етап (Антофагаста – Икике) и направените технически прегледи на автомобила с номер 303 (Роби Гордън), комитетът на състезанието реши да дисквалифицира номер 303 от надпреварата заради несъответствие с правилника. Пилотът обжалва това решение. При обжалване изпълнението на подобни решения се задържа. В резултат автомобилът с номер 303 ще продължи състезанието
до момента, в който стане ясно крайното решение относно обжалването.”

При камионите Джерард де Рой остана трети в етапа, но увеличи аванса си спрямо Ханс Стейси на един час. Стейси направи навигационна грешка, която победителя от 2007 г. допусна. Артур Ардавикус спечели първата етапна победа за КамАз в тазгодсишния Дакар и е 3-и в класирането на 5 мин. от Стейси и на повече от час зад лидера Де Рой.

Днес колоната влиза на територията на Перу. Специалната отсечка е дълга 534 км за мотоциклетистите и четириколките, 478 км за автомобилите и 432 км за камионите.

източник: motoclub.bg

Сходни публикации

title="Марк Кома пръв при моторите на Дакар"
Марк Кома пръв при моторите на Дакар
Honda готова за Дакар 2014
Дакар 2013: Българите в топ 70 (видео)
Дакар 2013: Кална река едва не отнесе французи (видео)
Френски моторист загина в Чили при дебюта си в Рали Дакар


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*