BMW C 600 Sport / C 650 GT

BMW C 600 Sport / C 650 GT

Скутерът отдавна се е доказал като един от най-практичните начини за придвижване в градски условия. Нещо повече – в държавите с целогодишен топъл климат, той се е наложил като масов транспорт. Лек, удобен, практичен, лесен за поддръжка, с нисък разход на гориво и ниски експлоатационни разходи… Дълго можем да изброяваме предимствата на скутера пред останалите транспортни средства.

BMW C 600 Sport / C 650 GT 01 BMW C 600 Sport / C 650 GT 02

Повечето големи мотоциклетни компании отдавна са осъзнали пазарния потенциал в тази ниша и имат сериозни традиции в областта. Германците от BMW обаче пренебрегваха този сегмент. Но досега! Всъщност през периода 2000-2003 г. направиха плах опит в тази насока с модела C1, който представляваше скутер със 125-кубиков двигател и… покрив. Той обаче не се хареса на потребителите и поради ниски продажби, производството му бе преустановено.

BMW C 600 Sport / C 650 GT 03 BMW C 600 Sport / C 650 GT 04

Концепцията
През 2010 г., пак на изложението в Милано, BMW представиха концептуален модел на скутер, който привлече вниманието на журналисти и посетители, като загатна, че баварците обмислят сериозно да се захванат с разработването на подобен проект. Моделът се казваше Concept C и ето че година по-късно немският концерн представи не един, а два готови серийни модела, базирани на него – C 650 GT и C 600 Sport.

Както личи от означенията – това са макси скутери. Основната идея на BMW е двата модела да съчетават практичността и комфорта на скутерите с мощността и възможността за висока скорост на мотоциклетите. C 600 Sport е по-динамичния модел, с по-агресивен дизайн и като цяло е насочен към по-младата аудитория. Той е и моделът, който е заимствал повече от впечатляващия Concept C. Другият – C 650 GT, е по-балансиран, с по-умерен дизайн, по-комфортна седалка и по-високо ветрово стъкло. Целта му е не само да предложи практично градско придвижване, но да може да се използва и за извънградски разходки и дори за по-дълги туристически пътувания. Нивото на комфорт за водача и пътника спокойно може да съперничи на това при туристическите мотоциклети. И то не само на BMW!

BMW C 600 Sport / C 650 GT 07 BMW C 600 Sport / C 650 GT 08

Мощност и скорост
И двата модела са оборудвани с 647-кубиков DOHC, паралелен, двуцилиндров двигател с директно впръскване на горивото. Цилиндрите са под ъгъл 70 градуса, за да се постигне по-нисък център на масата. Максималната мощност на агрегата е 60 к.с. при 7500 об/мин, което осигурява повече от добри динамични характеристики на скутерите – ускорение от 0-100 км/ч за 7,1 и 7,5 сек. съответно за Sport и GT, и максимална скорост 175 км/ч. Трансмисията е типична за скутер – автоматична CVT, а задното колело получава мощност чрез верига, затворена и потопена в маслена баня.

С подобна максимална скорост, скутерът се нуждае от сериозна стабилност. От BMW са се погрижили за това, като са поставили нетипични за този клас, големи колела и гуми – 120/70/15 предни и 160/60/15 задни. Рамата също е солидна и е съставена основно от алуминиеви ферми. Задното окачване е с единично алуминиево рамо и един амортисьор, а предното е с ъгъл 25.4 градуса и с обърната вилка. Диаметърът на тръбите е 40 мм, което отново е нетипично много за скутер, а ходът й е 92 мм.

BMW C 600 Sport / C 650 GT 06 BMW C 600 Sport / C 650 GT 10

Спирачки за отличници
Както може да се очаква от BMW, и двата модела са снабдени с ABS като стандартно оборудване. Използвана е и конфигурация от три спирачни диска, два отпред и един отзад, всички с диаметър 270 мм и двубутални спирачни апарати. По отношение на спирачките, баварците никога не правят компромиси. В случая дори са разработили иновативна паркинг-спирачка, която решава един често срещан проблем при скутерите – потегляне, както са си на стъпенка. Това се дължи на CVT предавателната кутия и от него страдат доста скутеристи. Немските инженери са решили проблема, като са добавили втори спирачен апарат на задното колело, който се активира автоматично, когато стъпенката е спусната.

BMW C 600 Sport / C 650 GT 05 BMW C 600 Sport / C 650 GT 09

Контролните уреди са едни и същи за двата мотопеда. Аналоговият скоростомер е съчетан с голям LCD информационен дисплей, на който се показват данни за нивото на горивото в 16-литровия резервоар, текущия разход на гориво, ниво на маслото и тахометър. Скутерите разполагат и с електрически контакт (тип автомобилна запалка), в който може да се включи навигация, телефон, подгряващо одеало за краката, а защо не и антирадар. Той никак не е излишен при скоростта, която са способни да развият C 600 Sport и C 650 GT. BMW са предвидили сериозен 588-ватов генератор в макси скутерите си, за да има достатъчно захранване за мощните нагреватели на ръкохватките и седалката, които се предлагат като опция. В допълнение към двата режима на работа на подгряванията – силен и слаб, е добавен трети, автоматичен режим, който регулира мощността на нагряване в зависимост от температурата на въздуха и скоростта на мотора.

BMW C 600 Sport / C 650 GT 11

C 650 GT vs. C 600 Sport
Дотук говорихме за еднаквите неща при двата модела. Да разгледаме и различията. C 650 GT е предназначен да осигури комфорт при по-дълги преходи. За целта седалката му е по-широка и е с регулируема облегалка за водача. Спойлерите са по-големи, а също и ветровото стъкло, което се регулира електрически. Позицията на водача е максимално удобна, което се дължи и на високото и широко кормило. Туринг скутерът има и солиден „багажник“ под седалката си с обем 60 л, което е достатъчно за два full face шлема. Полезна „екстра“ са и специалните спойлери, които при горещо време могат да бъдат насочени към моториста, за да го охлаждат.

По-спортният от двата модела е с по-малки спойлери, по-малко, ръчно регулируемо ветрово стъкло и по-агресивна позиция на ездача. Опашката е по-къса и по-тясна, подобна на спортен мотоциклет, а пространството отдолу не стига за два шлема. Проблемът обаче е решен чрез багажно отделение flex case, което се „разтяга“. За целта е нужно само мотопедът да е с изгасен двигател.

BMW на практика дебютират в този сегмент, но излизат с предложения, които едва ли не заемат лидерска позиция в класа още с появата си. Същото се случи неотдавна със суперспортния S1000 RR. Какво друго може да направим, освен да пожелаем успех на скутерите на BMW и да следим евентуалното им развитие след 1-2 години, ако продажбите им задоволят немския мениджмънт.

Технически характеристики

C 600 Sport C 650 GT
Двигател 2-цилиндров, 4-тактов, течно охлаждане, DOHC с по 4 клапана на цилиндър
Работен обем 647 куб. см.
Макс. мощност 44 кВ (60 к.с.) при 7500 об/мин
Макс. въртящ момент 66 Нм при 6000 об/мин
Диаметър и ход на буталото 79 х 66 мм
Степен на сгъстяване 11.6:1
Горивна система BMS-E електронно впръскване
Стартер Електрически
Трансмисия CVT (автоматична) с центробежен съединител главно предаване – верига в маслена баня
Рама алуминиева
Предно окачване Обърната вилка, диаметър 40 мм
Задно окачване Единично алуминиево рамо
Предни спирачки 2 стоманени диска с диам. 270 мм, ABS
Задни спирачки Стоманен диск с диам. 270 мм, ABS
Предни колела Стоманена джанта със спици, 15M/C x MT3.50
Задни колела Стоманена джанта със спици, 15M/C x MT4.50
Дължина 2155 мм 2218 мм
Широчина 877 мм 916 мм
Междуосие 1591 мм
Височина на седалката 810 мм 780 мм
Тегло (с флуидите) 249 кг 261 кг
Обем на разервоара 16 л

източник: motoclub.bg



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*