
Европейският и световният шампионат по мотокрос фристайл дебютираха с NIGHT of the JUMPS в началото на годината. Закриването на шоуто със салта и церемонията по короноването на новия световен шампион ще се проведе за първи път в България на 17 декември в София, новата зала „Арена Армеец“. Надпреварата в NIGHT of the JUMPs през 2011 представлява тройно спортно удоволствие. Като допълнение към световния шампионат по мотокрос фристайл и различните международни състезания, през тази година част от веригата е и европейският шампионат
NIGHT of the JUMPS са най-старите и най-големи международни серии за мотокрос фристайл в света. Те представлява уникална смес, комбинираща международен спорт на най-високо ниво (световен и европейски шампионат по мотокрос фристайл) с класически шоу елементи като светлинна и пиротехника. За първи път в историята на най-големите и най-екстремни мотокрос фристайл серии в света, NIGHT of the JUMPS коронова официално двама шампиони – световният и този на Европа. Борбата за две големи титли предполага представянето на още повече трикове и нови фристайл герои, утвърждаващи своята репутация и изправящи публиката на крака.
В самото състезание ще вземат участие най-добрите осем пилоти в света, а поради неговия екстремен вид се налага да бъдат повикани и четири резерви. Те ще излъчат новия световен шампион именно в зала „Арена Армеец“, която наруши традицията от няколко поредни години финалът да бъде в Бразилия.
По време на състезанието ще бъде проведено и награждаване на България за най-добър домакин на кръгове от шампионатите в дисциплини мотокрос и супермото. Изненадата за публиката обаче е съвсем друга. В отделна част от този кръг пилотите ще се опитат да поставят световен рекорд на висок скок, като те ще имат за цел да прелетят на 14 метра над земята. Това ще се случи на една от четирите рамки за скокове, които ще бъдат доставени от чужбина.
Привържениците на екстремните спортове ще трябва да заплатят цени на билети между 20 и 160 лева, като до момента са разпродадени близо 4300 пропуска. Преди финалите, които започват в 21 часа, ще бъде проведена томбола, а собственикът на изтегления билет ще си тръгне с пикап Great Wall Steed 5.
Вратите на залата отварят в 17 часа, а от 19 е официалното откриване.
NIGHT of the JUMPS – построяване на трасето:
За организирането на всяко едно състезание NIGHT of the JUMPS се използват над 80 камиона, за да докарат пръстта, оборудването и техниката до мястото за провеждане. В детайли нещата изглеждат така:
* 70 камиона пръст;
* 4 камиона с оборудване;
* 3 камиона с подова настилка (за покриване пода на залата)
* 3 камиона с гъсенични трактори
* 2 камиона с осветление
Речник на част от атрактивните трикове:
* Backflip – задно салто
Пълно задно салто заедно с мотора. Дълго време се смята за немислимо. Сега вече се прави в комбинация с Heelklicker, приземяване без ръце и други.
* Stripper – стриптийзьор
Състезателят изпъва единия си крак отпред между ръцете (които остават хванати за дръжките), докато другият крак притиска рамката.
* Tsunami – цунами
Стойка на ръце само върху кормилото. Мотоциклетът стои вертикално във въздуха
* Rock Solid – твърд като скала
От двойно сграбчване състезателят пуска мотора във въздуха и лети след него с разперени ръце. За приземяването издърпва мотора към себе си и се намества на седалката.
* Lazyboy – мързеливец
Състезателят ляга по гръб на седалката и изпъва ръцете си назад.
* Superman – супермен
Състезателят лети с изпънати зад мотора крака. Има две вариации с кръстосани крака – Indian Air и Lockback
* Seatgrab – сграбчване на седалката
В основни линии състезателят сграбчва с една ръка (Onehand) или с двете ръце (Double Seatgrab) прорезите на седалката и лети зад мотора с изпънати назад крака. Вариациите са Indian Air и Lookback
* Kiss of Death – целувката на смъртта
Състезателят прави нещо като челна стойка на кормилото. Той държи мотора във въздуха вертикално, издърпва машината за калника към главата си и „целува” калника на предната гума
* Cordova – Кордоба
При Кордоба състезателят притиска двата си крака към панела на кормилото (ръцете остават хванати за дръжките).
* Deadbody – мъртвец
Състезателят изпъва двата си крака напред между ръцете. Тялото се изпъва навън, успоредно на мотора и пилотът изглежда като „умрял” във въздуха. За приземяването той издърпва обратно краката си.
* Cliffhanger – напрежение до края
Състезателят закрепя краката си под дръжките на кормилото и изпъва цялото тяло и ръцете вертикално. Вариации: приземяване без ръце.
* Heartattack – сърдечен удар
Състезателят се държи с една ръка за кормилото, а с другата – за седалката. Краката са изпънати назад във въздуха или разтворени встрани при варианта Indian Air.
източник: sportal.bg
NIGHT of the JUMPS са най-старите и най-големи международни серии за мотокрос фристайл в света. Те представлява уникална смес, комбинираща международен спорт на най-високо ниво (световен и европейски шампионат по мотокрос фристайл) с класически шоу елементи като светлинна и пиротехника. За първи път в историята на най-големите и най-екстремни мотокрос фристайл серии в света, NIGHT of the JUMPS коронова официално двама шампиони – световният и този на Европа. Борбата за две големи титли предполага представянето на още повече трикове и нови фристайл герои, утвърждаващи своята репутация и изправящи публиката на крака.
В самото състезание ще вземат участие най-добрите осем пилоти в света, а поради неговия екстремен вид се налага да бъдат повикани и четири резерви. Те ще излъчат новия световен шампион именно в зала „Арена Армеец“, която наруши традицията от няколко поредни години финалът да бъде в Бразилия.
По време на състезанието ще бъде проведено и награждаване на България за най-добър домакин на кръгове от шампионатите в дисциплини мотокрос и супермото. Изненадата за публиката обаче е съвсем друга. В отделна част от този кръг пилотите ще се опитат да поставят световен рекорд на висок скок, като те ще имат за цел да прелетят на 14 метра над земята. Това ще се случи на една от четирите рамки за скокове, които ще бъдат доставени от чужбина.
Привържениците на екстремните спортове ще трябва да заплатят цени на билети между 20 и 160 лева, като до момента са разпродадени близо 4300 пропуска. Преди финалите, които започват в 21 часа, ще бъде проведена томбола, а собственикът на изтегления билет ще си тръгне с пикап Great Wall Steed 5.
Вратите на залата отварят в 17 часа, а от 19 е официалното откриване.
NIGHT of the JUMPS – построяване на трасето:
За организирането на всяко едно състезание NIGHT of the JUMPS се използват над 80 камиона, за да докарат пръстта, оборудването и техниката до мястото за провеждане. В детайли нещата изглеждат така:
* 70 камиона пръст;
* 4 камиона с оборудване;
* 3 камиона с подова настилка (за покриване пода на залата)
* 3 камиона с гъсенични трактори
* 2 камиона с осветление
Речник на част от атрактивните трикове:
* Backflip – задно салто
*
* Пълно задно салто заедно с мотора. Дълго време се смята за немислимо. Сега вече се прави в комбинация с Heelklicker, приземяване без ръце и други.
* Stripper – стриптийзьор
* Състезателят изпъва единия си крак отпред между ръцете (които остават хванати за дръжките), докато другият крак притиска рамката.
* Tsunami – цунами
* Стойка на ръце само върху кормилото. Мотоциклетът стои вертикално във въздуха
* Rock Solid – твърд като скала
* От двойно сграбчване състезателят пуска мотора във въздуха и лети след него с разперени ръце. За приземяването издърпва мотора към себе си и се намества на седалката.
* Lazyboy – мързеливец
* Състезателят ляга по гръб на седалката и изпъва ръцете си назад.
* Superman – супермен
* Състезателят лети с изпънати зад мотора крака. Има две вариации с кръстосани крака – Indian Air и Lockback
* Seatgrab – сграбчване на седалката
* В основни линии състезателят сграбчва с една ръка (Onehand) или с двете ръце (Double Seatgrab) прорезите на седалката и лети зад мотора с изпънати назад крака. Вариациите са Indian Air и Lookback
* Kiss of Death – целувката на смъртта
* Състезателят прави нещо като челна стойка на кормилото. Той държи мотора във въздуха вертикално, издърпва машината за калника към главата си и „целува” калника на предната гума
* Cordova – Кордоба
* При Кордоба състезателят притиска двата си крака към панела на кормилото (ръцете остават хванати за дръжките).
* Deadbody – мъртвец
* Състезателят изпъва двата си крака напред между ръцете. Тялото се изпъва навън, успоредно на мотора и пилотът изглежда като „умрял” във въздуха. За приземяването той издърпва обратно краката си.
* Cliffhanger – напрежение до края
* Състезателят закрепя краката си под дръжките на кормилото и изпъва цялото тяло и ръцете вертикално. Вариации: приземяване без ръце.
* Heartattack – сърдечен удар
* Състезателят се държи с една ръка за кормилото, а с другата – за седалката. Краката са изпънати назад във въздуха или разтворени встрани при варианта Indian Air.