
Електрониката в едно превозно средство е темата, в която се фокусират всички лидери на автомобилния и мотоциклетен пазар. Независимо от това дали ви харесва или не, тя ще продължи да се развива и като доказателство за това е моторът Aprilia RSV4 Factory APRC (Aprilia Performance Ride Control), който е оборудван с най-плавната и успешна електронна система в сравнение с който и да е друг мотоциклет в момента.
Умният компютърен мозък на италианския супербайк ни помага да сменяме скоростите по-лесно, контролира завъртането на задната гума, държи предната гума на земята при рязко ускорение и още други. Въпреки всичко, за да караме мотоциклет със 180 кн.с., са необходими опит и смелост, а точно тук се намесва електрониката, за да направи изпитанието по-лесно.
В света на автомобилите има четириколесен еквивалент на Aprilia-та, наречен Nissan GT-R. Поради четирите си гуми (следователно няма да падне), се изискват по-малко опит и смелост, за да караш бързо. Може да се каже, че електронния контрол на стабилността, четирите гуми и ABS-а правят GT- R като игра на PlayStation (всъщност навигационните екрани използват същата графика като в компютърната игра Gran Turismo) и почти толкова безопасен.
Как ли тези велики произведения на електрониката и механичното инженерство се представят, когато дадем всичката газ на пистата? Колко бързо ускоряват, спират и най-важното – кой ще направи най-бърза обиколка?
Вижте видеото: