
На пръв поглед мотоциклетът изглежда същия, но са били нужни на BMW цели 18 страници А4, за да опишат напълно всички промени по новия мотоциклет 2012 S1000R. Част от тях са шаси с нов дизайн, както подобрения по окачването и електрониката.
Ъгълът на предницата е по-остър, а междуосието – по-късо. Освен това мотоциклетът е оборудван и с 20 по-големи въздушни отвори, за да се подобри работата. Мощността се запазва, както преди – 193 кн.с., но въртящият момент е увеличен и сега мощността и предаването й към задната гума е много по-добра.
При старият модел, кривите при подаване на газ бяха 4 – за всеки един режим – дъжд, спорт, състезателен и слик. Сега те са сведени само до 2: кривата на режим дъжд е плавна, а останалите три вече са идентични. При мощността обаче, кривите от две стават три. Преди мотоциклетът се характеризираше с това, че кривата на мощността при режим дъжд беше една, а останалите три режима използваха една и съща мощност. Сега обаче, режимите дъжд и спорт имат собствени криви, а третата е за по-екстремно каране при режимите състезателен и слик.
Максималната мощност може да не е променена, но мощността в режим дъжд е увеличена от 152 на 163 кн.с. Ускорението също е подобрено, защото BMW са сложили още едно зъбче на задния пиньон.
Промените в стила са ограничени до нова опашка, нови странични спойлери (все още асиметрични) и промяна в предните пластмаси. Към това, разбира се, се прибавят и нови цветове – червено/бяло, синьо, черно или BMW Motorsport състоящ се от комбинация между бяло/червено/синьо.
Относно окачването на мотора BMW S1000RR – задния амортисьор и предната вилка за сменени, като се добавя и нов демфер с десет настройки.
Инструментите по таблото също са претърпели промени – оборотомер, индикатор за най-бърза обиколка до момента, зелена лампичка показва, че сте подобрили стар рекорд и др.