
Кейси Стонър не можеше да стане за втори път шампион в MotoGP в по-подходящо време и на по-подходящо място. Пилотът на Repsol Honda сложи короната за 2011 г. навръх 26-ия си рожден ден в домашното си състезание – Гран При на Австралия, която спечели за пети пореден път.
Той е първият и единствен пилот на Honda, който спечели титлата в MotoGP в 800-кубиковата ера. Тази година е последната за този работен обем на мотоциклетите, а от 2012 г. минават към 1000 куб. см. Титлата, спечелена от Стонър през 2007 г. бе с Ducati. Освен това спечелването на колоната от Стонър за 2011 г. го прави петият пилот, който е спечелил във висшия клас титли за два различни производителя след Джакомо Агостини, Валентино Роси, Джоф Дюк и Еди Лоусън.
Кейси Стонър влиза в Гран При на 15-годишна възраст, като прави дебюта си в световния шампионат на Донингтън Парк в клас 125 куб. см през 2001 г. След като завършва една и съща академия за пилоти, заедно с бъдещия си съотборник в заводския тим на Honda Дани Педроса. Стонър напълно оправдава смелата стъпка на неговото семейство да се премести в Европа, за да развие кариерата си. Първият му пълен сезон в Гран При е в клас 250 куб. см под ръководството на Лучо Чекинело през 2002 г. През следващия сезон обаче той отстъпва назад – в клас 125 куб. см, където изцяло се проявява талантът на австралиеца. Той завършва с четири подиума и една победа в последния старт за сезона. През 2004 г. той е един от основните претенденти за титлата, като донася на KTM първата победа в Гран При и завършва сезона 5-и.
През 2005 г. Кейси отново се връща при четвъртлитровите машини с тима на Чекинело и прави вълнуваща битка за титлата с Педроса. Стонър донася пет победи за Aprilia, а следващата година дебютира с екипа на LCR във висшия клас MotoGP с Honda. Австралиецът е брилянтен – печели първа позиция във втория си старт в Катар и второ място в Турция. Тези успехи се смесват с няколко тежки катастрофи, но това е част от трупането на опит. Той обаче показва достатъчно качества, за да впечатли хората от Ducati, които го искат за заводския отбор за следващия сезон. Кейси оправдава доверието с невероятна победа в първото състезание за 2007 г. в Катар, което е изненада за пилотите и за тима. Той обаче веднага доказва, че не е изненада, а закономерност с успехи в Турция и Китай, което го прави веднага претендент за титлата. Битката на Кейси с петкратния световен шампион Валентино Роси в Каталуня ще остане като едно от най-блестящите състезания в историята на шампионата. Стонър доминира в средата на сезона с победи като лидер от
старта до финала в три поредни състезания – Лагуна Сека, Бърно и Мизано. Така той печели титлата за 2007 г. четири кръга преди края с 10 победи, 14 подиума и 5 първи позиции.
За да защити титлата си през 2008 г. Стонър се бори с Роси усърдно и двамата кръстосват шпаги на много писти, но да дуела им в Лагуна Сека още се говори като една от най-великите битки в последните години. В края на сезона австралиеца е втори след Роси, въпреки 6 победи и 9 първи позиции. Сезон 2009 не тече гладко за Стонър. В средата на сезона той пропуска три състезания заради физическа отпадналост, причинена от непоносимост към лактоза, която засяга физическото състояние на пилота. Той завършва 4-и в крайното класиране. През 2010 г. той печели само три победи в последната третина на шампионата. Става му все по-трудно да укротява своя Desmosedici. Вече обаче е обявено, че Стонър ще кара за заводския тим Repsol Honda през 2011 г.
Тази стъпка на Стонър се оказа ключът към новия му огромен успех. Той започна с първа позиция и победа в Катар, което бе индикация за победния рейд на Стонър след това, който завърши на Филип Айлънд със световна титла два кръга преди края, като до момента е спечелил 9 победи. Освен това той не е бил на подиума само в едно състезание – на Херес, където катастрофира не по своя вина, а бе бутнат от Марко Симончели. След като спечели за пети пореден път у дома в Австралия, това му донесе не само световната титла, но и 32-а победа в кариерата му в MotoGP. То финишира първи от още една първа позиция – 11-а за сезона, с което постави нов рекорд в ерата на четиритактовите мотоциклети в MotoGP (брой на полпозишън в един сезон). Между първата титла на Стонър през 2007 г. и сегашната в MotoGP изминаха три години. Той е първият пилот с такава разлика между двете титли във висшия клас. С 32-ата си победа в MotoGP, Кейси Стонър се нарежда на пето място по брой на победи във висшия клас след Валентино Роси, Джакомо Агостин, Мик Дуън и Майк Хейлууд.