Зазимяване на мотоциклет

Зазимяване на мотоциклет

Първия сняг бележи края на мото сезона за повечето от нас. В следващите няколко месеца феновете на двуколесните возила се отдават на спомени и мечти, а любимата машина „заспива зимен сън”. Ето как трябва да я подготвим за това.

 

1.    Намерете подходящо място за съхраняване на мотоциклетът1.    Намерете подходящо място за съхраняване на мотоциклетът
Добре е мястото да бъде избрано предварително, преди започване на самото зазимяване. По такъв начин ще избегнете неудобството и проблемите, които биха могли да изникнат. Мястото е добре да бъде с такъв размер, че да имате възможност да маневрирате спокойно със и около моторът, за да може всяко действие да бъде максимално удобно и безпрепятствено. Също така е хубаво то да бъде на закрито и температурата в него да не е минусова.

 

2.    Подготовка за зазимяването2.    Подготовка за зазимяването
Следващото нещо, което трябва да направите е да покарате мотора и да го заредите с гориво преди да го оставите да си почива през зимата. Препоръчително е да го покарате поне 20-30 минути, за да сте сигурни, че е добре загрял, защото това е от особено значение. По обратният път към вкъщи минете през бензиностанция, за да напълните резервоара с гориво. Непосредствено преди самото зареждане не забравяйте да сипете стабилизатор за гориво (който не е скъп и може да закупите от предпочитаният от вас авто/мото магазин), защото това е от особена важност. Ако преди зареждането забравите да го добавите, то може да направите това и на мястото където ще зазимявате байка, но тогава трябва да го оставите да поработи известно време, за да успее да реагира стабилизаторът и да се разпространи по цялата горивна система. Стабилизирането на горивото е може би е най-важното нещо, което трябва да се направи когато се зазимява мотора. Бензинът представлява смес от много различни съставки. С течение на времето по-летливите съставки ще се изпарят, оставяйки тежка утайка под формата на лепкава каша, която ще задръсти карбураторите. Стабилизатора предотвратява това.

 

3.    Смяна на маслото3.    Смяна на маслото
След като сте изпълните стъпка номер 2 е време да преминем към смяната на маслото. Направете тази процедура докато морът е още топъл, защото по този начин маслото ще се източи по-добре, което гарантира по-добре изчистване на насъбраните боклуци и утайки. Използвайте ЕВТИНО масло при тази смяна (по-надолу ще стане ясно защо). При всяка такава смяна на маслото трябва да се смени и масленият филтър. Това вероятно е второто по важност действие при зазимяването и евентуално единственото, което ще доведе до перманентни повреди, ако бъде пропуснато. След като смените маслото запалете двигателя отново и го оставете да поработи малко, за да се разпредели новото масло и да обере каквото е останало от старото, като това се прави само, ако двигателят е все още топъл, а ако вече е изстинал пропуснете тази стъпка.

 

4.    Измиване на мотоциклета4.    Измиване на мотоциклета
След като сте преминали през предните стъпки следва изминаване на мотоциклета. Измийте го добре, без да пропускате дребните и труднодостъпни места. След като сте приключили старателното измиване на целият мотор го подсушете също толкова старателно и внимателно. Това ще гарантира защита от ръжди и други неприятни за нас и машините ни повреди.

 

 

5.    Позициониране на мотора5.    Позициониране на мотора
След като сте измили и подсушили мотоциклета трябва да го поставите (по възможност) на стойка, така че и предното и задното окачване да се максимално разпънати, а гумите да са над земята (може и с милиметри, не е нужно и не е препоръчително да е на високо, заради риска от падане). При невъзможност да повдигнете мотора така – не се притеснявайте, просто трябва да имате на ум, че ще е необходимо, ако моторът ви седи на стойката си да променяте положението на гумите периодично, за да не се получат деформации и от притискането им само в една позиция.

 

6.    Тапи и смазване6.    Тапи и смазване
След като ауспуха се е охладил (но желателно докато двигателя е още топъл), впръскайте в него малко от вълшебното WD40. След това закрийте края му с тапа или нещо, което би свършило същата работа, за да не предотвратите навлизане на нежелани неща там. Уверете се, че сте го уплътнили добре.

По същия начин покрийте и отворите за снабдяване с въздух.

 

Смажете веригата – препоръчваме ви да направите това с тънък слой машинно масло, а не с традиционните препарати, които използваме при каране.

Спрете горивото от резервоара към двигателя с кранчето и се уверете, че не пропуска, за да се избегнат неприятностите, които би създал един евентуален теч.

 

7.    Сваляне на акумулатора7.    Сваляне на акумулатора
Моторът няма нужда от акумулатора, докато спи зимния си сън. Затова свалете го, вземете го вкъщи и го дръжте зареден. В акумулатора има вода, а водата се разширява, когато замръзне. Ако стане достатъчно студено, разтвора от вода и киселина може да замръзне и така да спука кутията на акумулатора при разширяването. По-късно, когато времето се затопли, разтвора ще се разтопи и ще се разтече по мотора! Ако ще съхранявате мотора на място, където температурите няма да падат под нулата, не е нужно да сваляте акумулатора, освен в случай, че искате да го почистите. Въпреки това не пропускайте да го държите зареден. Ако акумулаторът е запечатан и не изисква поддръжка, проверявайте периодично нивото на електролита вътре, за да се уверите, че всичко е наред. Ако нивото е ниско, долейте само дестилирана вода до необходимото ниво.

 

8.    Покриване на мотора8.    Покриване на мотора
Когато всичко останало е готово ви остава само да покриете мотора с подходящо за целта покривало и да го оставите да „спи“ за през зимата. Препоръчително е да покриете мотоциклета възможно най-плътно и най-цялостно, за да се избегне влизане на влага под него. Изключително важно е преди да покриете машината си тя да е добре подсушена. В противен случай влагата ще си остане под покривалото и рискувате при откриването за началото на новият сезон да получите неприятна ръждива изненада!!!

Успех на всички със зазимяването на моторите им дано мине безпроблемно и приятно с това ръководство.

Сходни публикации

title="Първи мото салон в София"
Първи мото салон в София
2015 Yamaha MT-09 Tracer
Harley-Davidson Road Glide за 2015 г. се появява с гръм и трясък
Продават състезателен мотор Honda на 0 км.
Дизелов мотор – индийска работа


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*