
Новият двигател на компанията е с множество иновации и технологии, правейки го един изключително стабилен и надежден компонент. Обемът му ще бъде 998 куб.см, а удивителното ще бъде това, че новите бутала ще са с размер от 78 милиметра и ход от едва 50.9 милиметра. По този начин могат да се постигнат изключително високите максимални обороти – 13700 в минута, като в същото време се намалява и линейната скорост от 24.9 м/с до 23 м/с, което повишава издръжливостта.
С цел да се достигне максимална мощност от 195.2 кн.с. (201 кн.с. – за супермощната RR версия) при 13 000 обр/мин, всяка част е специално проектирана и тествана многократно. Това е първият мотоциклет, който се произвежда масово, а всичките кланани са от титаний. Това намалява теглото въпреки увеличеният размер на 31.8 мм, спрямо 28.6 мм при предишните версии.
Двигателят не е единственото специално нещо в мотора. Очакването Marzocchi, предоставящо възможност за настройки на твърдостта, хода и компресията също е нещо, което определено не можем да видим на всеки мотоциклет.
Вземайки предвидя цялата тази мощност, ще имаме нужда от сериозни спирачки, на които можем да разчитаме. Точно за това новата MV Agusta F4R ще бъде снабдена със най-добрите спирачки, които има на пазара в момента, а именно Brembo от най-висок клас. Предните спирачни дискове ще бъдат с диаметър от 320 милиметра, а задните, който са специално произведени за компанията, ще бъдат от неръждаема стомана с диаметър от 220 милиметра и четирибутален спирачен апарат.
Мотоциклетът може да бъде закупен на цена от около 18,800 (която варира според таксите и данъци за всяка една държава) и се предлага в два различни вариант – червено/иво и бяло/сиво.