Алуминиево шаси за Валентино Роси на MotoGP Арагон

Алуминиево шаси за Валентино Роси на MotoGP Арагон

„Тествахме го миналата седмица и не беше толкова зле,” каза Роси. „Опитахме нещо различно на байка, за да подобрим усещането и завиването на предницата и времената на обиколка не бяха лоши. Бях малко по-бърз от последният път, а усещането беше добро, така че се движим в правилната посока.”

Когато от пресата попитаха дали Ducati се разделят с карбоновото шаси за сметка на алуминиевото, деветкратните MotoGP шампиони бързо поправиха:

„Философията на Ducati си остава същата, но предната част на мотора е различна – алуминиева, не карбонова, както преди. Относно материалите е въпрос на време. Трябва да работим, за да разберем как при мотор с алуминии се нуждаеш от по-малко време за подготовка, отколкото при мотор с карбон. Мотоциклетът се подобри, но това е само една малка крачка. Трябва да продължим да работим усилено, за да се завърнем в борбата за първото място.”

Цялата бъркотия идва от това, че при карбоновото шаси се губи усещането за предницата. Валентино има проблеми с намирането на правилните настройки на GP11.1, а когато ги намери, няма увереност да натиска здраво в завоите. Това, което алуминиевото шаси прави, е да изпраща повече информация към китките на Валентино, за това как се представя моторът на пистата, от което той може да прецени кога има възможност за по-агресивно каране и кога да е предпазлив. Но тук е уловката – поради това, че новата рама е директно свързана със задната глава на двигателя, тя абсорбира горещината идваща от там и се нагрява! Отворите за въздух от своя страна също са вградени в същата рамка, което нагрява входният въздух към двигателя, което от своя страна е причината за това двигателят да генерира по-малка мощност и да загрява.

Може да се наложи Вале да смени двигателя на мотоциклета си (различен двигател се монтира на карбоновата рама), което ще го прати на последната стартова позиция, но ще трябва да изчакаме и да видим. След всичко казано до момента трябва да споменем, че Ники Хейдън няма да използва същото алуминиево шаси, което ще бъде предоставено само на Роси.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*