
1885 година е ключова в развитието на мотоциклетите. Всъщност това е началото на мото ерата. Човекът, на който трябва да сме благодарни е Готлиб Даймлер. На 29 август през далечната 1885-та година, Даймлер получава патент върху изобретението си, развило се в наши дни до познатия ни мотоциклет.
В древността на двуколесните, машината се е задвижвала от бензинов двигател и е развивала главозамайващите 12 км/ч. Две години по-късно немският инженер и изобретател създава и първия четириколесен автомобил. Даймлер (1834-1900) е един от първите, които работят върху двигателите с вътрешно горене. Полага основите на автомобилната индустрия и спомага за нейното разпространяване в цяла Европа.
Днес много специалисти се опитват да оспорят първенството на Даймлер, като слагат за родоначалник на мотоциклетите паровелосипедът на американеца Силвестър Ропър, но както и при автомобилите, където за родоначалник се смята Карл Бенц, така при мотоциклетите основните авторитети признават за родоначалник Готлиб Даймлер. Важно е да отбележим, че първият производител на серийни мотоциклети не е Даймлер, а Хайнрих Хилдебранд, подпомогнат от инж. Алоис Волфмюлер. Патент за своята разработка получават през 1894 г., а през юли същата година на хиподрума в Мюнхен правят презентация на серийното производство на фирмата си. Презентираната машината имала супер мощен за времето си двигател – 2,5 к.с. и поразила публиката с невероятната си скорост от 45 км/ч.