
От доста време насам спецификациите на някои малки, средно тежки мотоциклети разпали дискусии относно стойностите за теглото на машините.
Някои казват за Honda CBR250R, който тежи 162кг. и е с максимална мощност от 26 кн.с. следното: „Не мога да повярвам колко тежки са тези мотори? Съвременните 600 кубикови, четирицилиндрои мотори имат подобно тегло.”
Други пък споделят, че както CBR250R, така и 169 килограмовия мотоциклет Kawasaki Ninja 250R са с 25кг. по-тежки. Новият модел на BMW – G650GS тежи цели 192 килограма и дори той предизвиква недоволство.
Въпреки всичко има добро обяснение защо цифрите ни изглеждат толкова високи. Основната причина е, че производителите започнаха да опоменават „мокрото” тегло на машините, с горивото, маслото, вместо както до сега – „сухото” тегло – без течностите.
Според вътрешен човек в завода на един от японските производители, номерът да държат теглото толкова ниско, бил да премахват комплекта с инструменти и да източват акумулатора. Промените се налагат, защото всички производители се съгласили, описанието на мотоциклета да отговоря възможно най-много на истината.
600 кубиков спортен мотор с опоменато сухо тегло около 160кг, на практика тежи около 180кг.
Колко тежи мотоциклетът се следи и от Европейска комисия. Освен това от 2013 година влизат в сила нови ограничения в мощноста, както и в съотношението тегло-мощност.
В момента ограниченията са до 33кн.с. и 0.16 киловата на килограм, но след две години ще се покачат на 47 кн.с. и 0.2 киловата на килограм.
G650GS отговаря на условията точно, тъй като мощността е 47кн.с, и има точно 0.2kw/кг. Ако тежеше само с 1 кг. по-мако, щеше да е преклаено лек.