Защо новите мотори са толкова тежки?

Защо новите мотори са толкова тежки?

От доста време насам спецификациите на някои малки, средно тежки мотоциклети разпали дискусии относно стойностите за теглото на машините.

Някои казват за Honda CBR250R, който тежи 162кг. и е с максимална мощност от 26 кн.с. следното: „Не мога да повярвам колко тежки са тези мотори? Съвременните 600 кубикови, четирицилиндрои мотори имат подобно тегло.”

Други пък споделят, че както CBR250R, така и 169 килограмовия мотоциклет Kawasaki Ninja 250R са с 25кг. по-тежки. Новият модел на BMW – G650GS тежи цели 192 килограма и дори той предизвиква недоволство.

Въпреки всичко има добро обяснение защо цифрите ни изглеждат толкова високи. Основната причина е, че производителите започнаха да опоменават „мокрото” тегло на машините, с горивото, маслото, вместо както до сега – „сухото” тегло – без течностите.

Според вътрешен човек в завода на един от японските производители, номерът да държат теглото толкова ниско, бил да премахват комплекта с инструменти и да източват акумулатора. Промените се налагат, защото всички производители се съгласили, описанието на мотоциклета да отговоря възможно най-много на истината.

600 кубиков спортен мотор с опоменато сухо тегло около 160кг, на практика тежи около 180кг.

Колко тежи мотоциклетът се следи и от Европейска комисия. Освен това от 2013 година влизат в сила нови ограничения в мощноста, както и в съотношението тегло-мощност.

В момента ограниченията са до 33кн.с. и 0.16 киловата на килограм, но след две години ще се покачат на 47 кн.с. и 0.2 киловата на килограм.

G650GS отговаря на условията точно, тъй като мощността е 47кн.с, и има точно 0.2kw/кг. Ако тежеше само с 1 кг. по-мако, щеше да е преклаено лек.

Сходни публикации

title="Рали Дакар: Три машини Honda в Топ 10"
Рали Дакар: Три машини Honda в Топ 10
2014 Honda Grom 125 – първо каране
Honda представи новия круизър Valkyrie
Три обновени модели Honda – Gold Wing F6C, CB1100 EX и CB1100 Release
2013 EICMA: Honda представи 13 нови и ъпгрейдвани мотоциклети


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*