BMW S1000RR

BMW S1000RR

Мотоциклетът  BMW S1000RR e опит на немската компания да навлезе в територията на супербайковете, за което са положили големи усилия. Те бяха овенчани с голям успех! Достатъчно доказателство за това е, че моторът грабна титлата „Мотоциклет на 2011 година в България” в ежегодният конкурс на MOTO BG.

Въпреки ,че споделя технология подобна на конкуренцията (GSX-R1000, Fireblade, ZX-10R и др.) – 16 клапана, подредена скоростна кутия и така нататък, двигателят доставя изумителните 190 кн.с. на задната гума.

Поставяйки му една добра скоростна кутия, впечатляващ горивен инжекцион, както и най-добрата електроника BMW правят най-яркия пример за шедьовър в своя клас.

Що се отнася до управлението на мотоциклета, BMW S1000RR бе пуснат на пистата Портимао в Португалия, където никой не успя да го догони, а това е една от най-мъчителните писти в света.

Двигател

Великите постижения на мотоциклета не са само конските му сили, но и „умната” електроника, с която е оборудван.

Една част от тях е изборът на режим на работа, като става дума за четири опции за ръчно избиране.

Режимът за дъжд има способността да намалява въртящия момент на 150 кн.с. и да изглажда подаването на газ.

Спортният режим се включва на сух път. Състезателният се използва в зависимост от шарката на състезателните гуми. Режимът за хлъзгави терени се използва с гуми, които са предназначени за такава настилка.

Последните три режима доставят умопомрачителната мощност от 190 кн.с., но подаването на газ става все по-рязко.

Както можехме да очакваме, със своите 190 кн.с. на коляновия вал, S1000RR се е превърнал в сериозен източник на мощ.

Благодарение на помощните средства, с които мотоциклетът разполага – като избор на режим,  ABS и DTC контрол на сцеплението, може да се каже, че S1000RR е безопасен мотор за високи скорости.

Каране и управление

Окачването на Sachs все още няма славата на Ohlins, WP или Showa, но масивната 46 мм. предница и единичния заден амортисьор са в отлично състояние.

Мотоциклетната компания BMW е направила корекции по окачването. Всичко е описано в ръководството на мотоциклета и мотористът много лесно може да регулира сам своето окачване така, че да му е удобно.

На пистата мотоциклетът завива, спира и дава на водача  толкова увереност, че навива ръчката все повече и повече, а BMW поема напрежението с размах.

Оборудване

Лесното за регулиране окачване, предни радиални спирачни апарати на лидерите Brembo, електроника от Bosch – всичко това, зедно в един пакет.

Допълнителните екстри правят мотоциклетът S1000RR перфектен – ABS и DTC Racing тракшън контрол, както и бърза собствена BMW система за превключване на скоростите.

Качество и издръжливост

От BMW наскоро признаха за качеството на своите мотоциклети и се оказа, че през последните пет години резултатите не са особено добри.

С оглед на това BMW са отишли зад борда  и са тествали мотоциклета – 300 бройки от предварителната партида на модела S1000RR са използвани за изпитване. Това включва тестване на писти из цял свят.

Всеки нов компонент е бил тестван за всеки възможен сценарий – от влажно време до унищожение от вибрации.

Един от проблемите на BMW S1000RR идва от някои спирачни дискове, който е разгледан в детайли и е проследен. Причината за него била, че дисковете не са били с правилната дебелина.

Цена

Стандартният S1000RR е с каталожна цена от £10 950, което поставя BMW между японското изобретение Yamaha R1 с официална цена от £11 120 и GSX-R1000, което се предлага на  £9 921. Спортната версия на BMW S1000RR, който се предлага със система за превключване на скоростите, DTC контрол на сцеплението и ABS като стандарт може да бъде ваш за £12 235.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*