2011 Suzuki GSX-R750

2011 Suzuki GSX-R750

Suzuki прекара години в технически напредък, за да създаде мотоциклет, който може да се нарече върхово постижение. 2011 GSX-R750 тежи едва 190 кг. зареден с гориво и готов за път. Това са цели 8 килограма по-малко от стария модел. Всички иновации по мотора дават резултат в максимална мощнoст от 148 кн.с. и перфектно съотношение мощност-тегло.

Шасито на GSX-R750, както и тялото е изцяло ново, но не получава новаторския двигател на 600 кубиковата версия, който намалява теглото с допълнителен един килограм. Настрана от малките промени по двигателя, за да диша по лесно, 750 кубикова машина като цяло е същата. Сега обаче Suzuki обещават по-добър въртящ момент в ниските и средни обороти. 2011 GSX-R750 е по-икономичен като разходът на гориво е намален с 10%.

Мотоциклетът съчетва в себе си точната комбинация между скорост и управление, а благодарение на ниското си тегло, ускорението е по-скоро като на супербайк, а не на 600 кубиков мотор. Съотношението на предавките не е толкова добро, както на GSX-R600.

Мотоциклетът е забавен, бърз и се управлява прекрасно, макар че бързото каране с такъв мотор не може да се сравнява с голям спортбайк.  Смятаме, че това е един от най-добрите спортни мотори, който може да притежавате.

Двигател
За разлика от 2011 GSX-R600, по 750 кубиковият мотоциклет има съвсем малки промени. Двигателят е четирицилиндров редови, с максимална мощност от 148 кн.с. В двигателния блок сега има петоъгълни вентилационни дупки, вместо досегашните кръгли, който довеждат до загуби вътре в двигателя и създават повече главоболия.

Ъгълът на основните инжекционни дюзи е променен от 41 на 35 градуса. Скоростната кутия остава същата. Подобрен и по-ефикасен двигателен компютър е преместен над въздушната кутия, за да спестят тегло и дължина.

Навийте газта докрай и пак ще чуете онзи специфичен, ядосан рев от въздушната кутия и двигателя на един истински GSX-R. Работата на Suzuki GSX-R750 е онова, което искаме от спортен мотор, както на писта, така и на пътя.

Каране и управление
Чудесен и много удобен, мотоциклетът е лесен за управление, а благодарение на регулируемите си стъпенки, байкът е удобен дори и за високите мотористи. Голямата предна вилка Showa Big Piston идеално поддържа мотора и създава чудесно усещане от возията, а моноблок спирачните апарaти на лидерите Brembo са едно от най-големите и значими подобрения в сравнение със стария модел. Сега много по-лек, GSX-R750 е създава истинско удоволствие при бързо каране. Има много малко мотори, които могат да са толкова бързи и едновременно забавни.

Новото шаси има 15мм. по-късо междуосие, така че завиването е дори още по-лесно от преди. В ежедневното каране Suzuki GSX-R750 е почти толкова бърз, колкото и 1000 кубиков мотор.

Оборудване
В сравнение с големият си 1000 кубиков брат, моделът GSX-R750 е слабо оборудван, но това е и целта: той е лек, прост и бърз. Мотоциклетът е снабден с датчици за скорост и завиване, две глобални карти, между който може много лесно да превключите само с едно натискане на бутон на лявата ръчка. На таблото има нов индикатор за предавката и хронометър. Разбира се към оборудването на бива да забрaвяме да включим и предната вилка Showa и спирачната система Brembo.

Качество и издръжливост
Що се отнася до здравината, Suzuki GSX-R750 никога няма да ви предаде. Всъщност от компанията могат да седят по цял ден и да слушат критики и след това с един замах смазват всеки коментар. Качеството на конструиране е изключително добро, макар че боята не създава такава дълбочина, както на някои машини и лесно може да се отлюпи.

Стойност
Дните, в които можехме да закупим мотор за под 8000 британски паунда  си заминаха безвъзвратно, тъй като цените на японския пазар скачат. Плащането на над 10 000 паунда за 2011 GSX-R750 могат да ви изглаждат прекалено много сега, но за тези пари ще имате истински спортбайк, с който може да се забавлявате на максимум. 2011 Suzuki GSX-R750 е изключително близо до съвършенството.

История на модела
Мотоциклетът е представен за първи път през 2011 година.

Други версии
Няма



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*