
Шуей Накамото, изпълнителен вицепрезидент на HRC коментира предстоящия първи старт от MotoGP на пистата Лосаил в Катар и новия сезон.
– Какво се случи в Япония след опустошителното земетресение и цунами? Какви са последиците? Ние всички се надяваме, че процесът на възстановяване ще бъде възможно най-бърз. Какво е положението за HRC и как катастрофата ще се отрази на състезателна дейност през тази година?
– Със сигурност ситуацията в Япония е много тежка и мислите ни са насочени към жертвите и хилядите пострадали хора. Ние в HRC имаме късмет, въпреки че сега е трудно да се работи в нашия главен офис. Ние можем да работим само по пет часа на ден, заради въведените ограничения и режима на тока. Също така достъпът до офиса е много труден. Влакът не може да стигне до гара Асакади, най-близката до нашия офис. Много е трудно да се отиде на работа, след като само 50% от влаковете вървят. Поради тази ситуация много хора се опитват да дойдат с кола, но сега трафикът е изключително тежък и е трудно да се достигне до HRC. Това е само един от проблемите. Много е трудно да се получи и гориво, тъй като бензиностанциите са затворени. Друг проблем е свързан с нашите доставчици. Много от тях не работят в този момент и това е потенциален проблем за участието ни в състезания през следващите седмици. До момента имаме всички резервни части, от които се нуждаем в Катар и Херес, но след това, ако ситуацията не се промени, ще трябва да се работи внимателно. Така или иначе, в Япония се прави най-доброто за измъкването от тежката ситуация. Надявам се всички заедно да решим проблемите колкото е възможно по-скоро.
– Състезанието в Мотеги се премести през октомври. Знаете ли повече подробности за ситуацията там?
– Това е правилното решение. Има разрушения по пистата и централната трибуна на Мотеги. Ще трябват няколко седмици, за да се отстранят щетите, но аз вярвам, че на пистата Мотеги ще бъде свършена добра работа.
– Можем да си представим, че в този момент състезанията със сигурност не са приоритет за народа. Въпреки това зимните тестове бяха много обещаващи за Honda. От осем тестови дни през 2011 г., винаги е имало по един пилот на Honda на върха. Каква е тайната?
– Няма тайна! Ние запазихме концепцията на машината от миналата година и подобрихме много малко неща в много различни области стъпка по стъпка. Това е просто комбинация от добри пилоти и добри байкове. А също и от новата трансмисия, която започнахме да използваме. Въпреки че Аояма, от сателитния ни отбор, е много бърз и без да разполага с тази трансмисия. Това означава, че мотоциклетите ни като цяло са по-силни.
– Единственият пилот, който има трудности с Honda е Тони Елиас. Какво прави HRC, за да му помогне?
– Разбира се, ние знаем, че Тони е бърз. Той е доказал това, като спечели състезание от MotoGP през 2006 г., а също титлата в Moto2 за миналата година. Няма съмнение в неговия талант. Той обаче има определен стил на каране и ние се опитваме да му помогнем, за да се получи по-добро сцепление и температура на задната гума. В последния тест в Катар той използва модифицирано шаси и се надяваме, че това ще му помогне да го почувства по-добре.
– Какво бихте казали за конкурентите?
– Двамата пилоти на Factory Yamaha riders са много силни. Те записаха много бързи времена на обиколки. Хорхе е в състояние да поддържа постоянни добри времена на дълга серия от обиколки и тук в Катар, и на Сепанг. Спийс изглежда по-бърз и по-силен от миналия сезон и очаквам да е сериозен конкурент. На Сепанг Ducatiне можаха да дадат добри времена, но на Лосаил поправиха „грешката” и отново се очаква да са конкурентоспособни. Suzuki имат само един пилот и мисля, че ще им е трудно, но досега са свършили много добра работа.
– През последните сезони четирима пилоти бяха в състояние да печелят състезания редовно. Смятате ли, че през този е възможно да има повече победители?
– Не съм много сигурен, ще видим. Мисля, че Дови, Симончели и Спийс са също много бързи в момента, така че може би и те ще имат шанса да спечелят. Това не е лесно, тъй като нивото на първите четирима е много високо.
Източник: Honda България