За мръсните улици и моторите

За мръсните улици и моторите

Забелязали ли сте напоследък колко мръсни станаха улиците, по които се движим. Говорим за столицата, но сме сигурни, че и в останалите градове ситуацията не е много по-различна. Снегът се постопи и всичката насъбрала се прах и мръсотия излезе наяве. Проблемът, които се опитваме да засегнем тук е, че мотористите са по-изложени на тези замърсявания, набутани в задръстванията зад ауспусите на десетки автомобили. А с оглед на откриването на сезона съвсем скоро, това ще ни застигне главите.

В Италия са намерили решение на проблема (или поне така си мислят). Докато цялото средиземно общество е вперило поглед в проститутските скандали на Берлускони и как всеки се опитва да запази така скъпоструващото си работно кресло, господата италианци забравиха за обикновения човек и най-вече моторист. Знаем, че Италия е една от държавите в Европа с най-много мотористи. Е, да кажем под секрет, че нивата на вредни частици във въздуха отдавна са преминали над безопасната граница.

Няколко града вече са забранили предвижването с автомобили и мотоциклети от четири до цели десет часа в неделя в границите на населеното място. В Милано пък, един от най-популярните градове в държавата, са решили да вземат контрола в свои ръце и забраниха превозните средства по околовръстното да се движат със скорост по-висока от 70км/ч. (а трафикът там и без това е бавен като охлюв). През седмицата в Саронно всички излезнали на път няма да могат да се движат със скорост по-висока от 30 км/ч. И това са само част от „мерките”, които Италия взима относно замърсяването на въздуха.

Е, мерки, мерки… но до колко са полезни. След като разбрахме за рестрикциите веднага ни изникна въпроса „Е, добре де, те като се движат толкова бавно, това не би ли довело до още по-големи задръствания и още по-дълго висене на автомобила или мотора на пътя? Това са поне още половин до един час кибичене на опашката. Повече разход на гориво и повече замърсявания.”. В крайна сметка, всичко това май е за отбиване на номера, а не за действителна помощ на гражданите… нали? Вие как мислите?


  1. Арда Arda каза:

    Проблемът е в отричането на всяко изминало правителство и всичко, което са направили, независимо от това дали е добро или лошо. Не съм живяла по времето на Соца, но съм чувала, че е имало и хубави неща тогава. Например не е имало така явно цигани, имало е страхопочитание към партията и тн. Ето сега и с улиците. Вярно, че не сме от най-богатите държави, но имаме толкова много ресурс – хора, промишленост, земи, природа за туризъм и всичко, което много развити и големи държави нямат. На толкова малко площ – имаме си всичко! И какво правим – внасяме отвън, че да пълним нечии гуши… Отплеснах се от темата… Накратко – небива такова безочие на управници и небива такава търпимост и малодушие на народа…

  2. intruder1400 intruder1400 каза:

    Не че ще кажа кой знае какво де!! Важно е да има преразход на горива,съединители,филтри,нерви и каквото там се сетите.С тия пътища само си чупим колите и моторите.Всичко е добре пресметнато и функционира точно.Винетки,застраховки,данъци-всичко.А скороста от 30км.е по безопасна.Пък и едвали ще можем да се мерим с тях.На времето хванали парт.функционер с проститутка.Нито го питали нито разпитвали-куршум в челото а момичето на въжето.Но това е в Китай.Нрави и действителност….

  3. ivchotr каза:

    Ами съвсем прави сте. Вместо да глобяват тези дето са без катализатори, те ще намаляват скоростта. Проблемът на всяка власт е в липсата на кадри, които да провеждат умна политика. За италианците е ясно – и те са като нас завалиите, понеже един от братята на хан Аспарух се е заселил по техните земи. Като им сложиш отгоре и големия брой араби, които са им се мешали в кръвта от векове насам, а както знаем и те си имат трески за дялане, проблемът е налице. Колкото при нас, докато бях ученик, което беше по времето на Соца, улиците се миеха през ден, че понякога и всеки ден. И се асфалтираха през 2-3 години. За сега е излишно да говорим.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*