Раззимяване на мотоциклет

Раззимяване на мотоциклет

Почти настана време за каране и настъпи момента за раззимяване на моторите. Ако машината е прекарала дълги нощи без да работи, предлагаме няколко послезни съвета как да постъпите преди мотоциклетът да е готов за път. Ще се фокусираме на няколко неща, на който може да се наложи да обърнем специално внимание и неща, на които трябва да обърнем внимание, за да избегнем проблеми през сезона.

Вентили: ръководството на мотоциклета казва да ги регулираме, когато двигателят е студен. Колко по-студено от сега? Дайте на гърбиците капка малко, след като се готови. Също така е добре да смажете и главите на цилиндрите.

Раззимяване на мотоциклет 03Акумулатор: ако акумулаторът е прекарал зимата добре зареден или с регулатор на заряда, тога най-вероятно той е готов за употреба. Ако пък ли не, обслужете го по стандартния начин (проверете нивото на течността) и заредете бавно, и хайде готово. Не забравяйте да го проверите след това за всеки случай. И все пак е възможно да възникнат проблеми. Ако го извадите и не изглежда особено добре – заменете го, преди да е причинил главоболия.
Намерете акумулатор >>

Масло: ако сте сменили маслото веднага преди да зазимите мотора, то най-вероятно той е готов да заработи. Прясно налятото масло може да бъде замърсено с вода, което ще даде млечен вид на първото каране. Ако все пак не сте намерили начин да смените малото, направете го сега. В противен случай, естествените замърсители като вода и др. са причинители на корозия. Също така ще се наложи да смените и масления филтър, ако не сте сменяли маслото.
Намерете маслени филнтри >>

Раззимяване на мотоциклет 02Гориво: ако сте оставили пълен резервоар преди зазимяването на мотора си (прекрасен начин да го предпазим от ръжда), най-вероятно то е стратифицирано (разлоено), освен ако не сте изпозлвали горивен стабилизатор. Преди да запалите машината и горивото да е навялзло в карбуратора, разкачете горивната линия и източете напълно резервоара. Сега е времерто да изчистите горивния филтър и да поогледате за ръжда по резервоара. Ако вътре има нещо, което да прилича на лакирана извара, то най-вероятно дюзите са се запушили. Почистваща течност за карбуратор може да помогне, но най-добре майстор да ги смени.

Двигател: капка малко в дупката на всяка свещ, последвана от малко работа на двигателя. Това ще предпази стените на цилиндъра и пръстените по среме на първите няколко оборота. Когато извадите свещите, проверете за пропуски. Всъюност всичко, което не е работило през зимата тряба обезателно да бъде прегледано (въздушен филтър, карбуратор, течности и др.)

Спирачки: сега е времето да налеете прясна спирчана течност, след като цяла зима старата е събирала вода. Това е повече от задължително, ако сте пропуснали да го направите при предишните раззимявания. Проверете накладките. Ако изглеждат някак тънки, трябва да ги смените с нови.
Намерете спирачки >>

Окачване: застопортете предната гума добре на земята, седнете пред мотора и хването вилката в долната й част. Размърдайте я напред-назад, за да усетите дали има луфт на кормилната глава. Ако усетите да има, стегнете я добре. Смеляли ли сте скоро маслото на вилката? Изпуска ли уплътнението на вилката, дори мъничко? Ако да, трябва задължително да се погрижите.

Завършилтелна работа: сега е идеалният момент да разлобите мотора и да полирате всичко, до което могат да достигнат пръстите и памучния парцал. Премахнете всякаква корозия и нанесете дебел слой полираща паста или друго предпазно средство, за да предпазите любимият си мотоциклет през сезона.

Раззимяване на мотоциклет 04Рутинна проверка: преди да яхнете мотора и да се отнесете към прятна сбирка на компанията, добре е да проверите всички онези нормални функции: налягане и състояние на гумите, грайферите, стегнати ли са спиците, управлението на кормилото, смазване и настройки, светлини и фарове, състоянието на веригата и пиньоните и тн. Проверете за течове навсякъде, където има течности. Отделете време и някоко гаечни ключа и проверете и стегнете всяко болтче, до което се добрете. В ръководството на мотора трябва да има списък на задължителните части, които трябва да проверите преди каране.

Намерете гуми, аксесоари, вериги, и други >>

Резервен комплект: ако не сте направили всичко както трябва, не сте имали възможност или просто ви е домързяло, най-добре е да намерите местенце за някои резервни части, в случай че си докарате проблеми на главата на път. Хубаво е да приготвите дюзи, връзки за верига, спрей за спукана гума, крушка за фар, малко жици, няколко болта, тиско и др. Винаги е добре да носите и аптечка в случай на ужилвания, наранявания и др. по време на път. Поставете всичко във водоусточива торба и ги носете навсякъде с вас, защото никога не се знае какво може да изникне на дълъг път.

Екипът на MOTO BG пожелава на всички мотористи безопасен и безавариен мото сезон.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*