
Електрически супербайк взе две челни места в състезателни серии в Щатите като се би наравно с бензиновите Ducati RC8 и 1198.
Електричката на състезателният отбор на Swigz.com, който е с максимална мощност от 194 кн.с. и 400Nm моментален въртящ момент направо издуха конкуренцията от така хвалената италианска марка. Машината бе управлявана от младия пилот Чип Йейтс. Тази победа е писане на нова история в света на моторите. Неминуемо си задаваме въпроса дали бензиновите мотоциклети в бъдеще ще са под въпрос!
Надпреварата се състоя миналата неделя във Фонтана, Калифорния като част от сериите WERA West Sportsman. Екипът на Йейтс се класира на второ място в клас „Свръхтежки двуцилиндрови суперсток” и на трето място в клас „Свръхтежки двуцилиндрови супербайкове”.
Електрическият мотоциклет постави нов рекорд на пистата за най-бърза обиколка като постави време от 1:39:792 за 4,2км.
Йейтс се съгласи да разясни как работи моторът и защо бе по-добър:
„Супербайкът няма скорости – въртящият момент идва от магнитите, които са свързани с въртящия се ротор, който от своя страна е вързан с вътрешността на двигателя. Моторът UQM използва голям брой намотки, който се управляват компютърно от моторния контролер с водно охлаждане. Заряда на мотоциклета идва от 102 литиево-йонни полимерни защитени клетки.”
Техническата част изглежда наистина сложна, но от друга страна резултатът е най-важен. Вече е световен факт, че електрически супербайк успя да завоюва челни места пред бензинови машини. Тръпнем в очакване кога подобен мотор ще победи и Hayabusa-та. Историята тепърва ще се пише…
Предлагаме ви и видео, в което може да видите как за 3 минути електрическият мотор застава на чело: