
Подобреният CBF получава ново шаси, допълнителен стил и още практични промени в сравнение с досегашния беден, но надежден модел. Все пак мотциклетът запазва основните си черти , които го направиха толкова популярен. Прекрасната ергономичност на байка му позволява лесно управление, достатъчно мощност, сравнително лека работа, което правят мотоциклета идеален в 98% от времето.
Основните промени по мотора са алуминиево шаси вместо досегашното стоманено,което намалява сухото тегло на мотора с 5 кг. – сега 245 кг.
Вилките вече са регулируеми,а амортисьора получава допълнителни опции за реглаж на фона на стария позиционен.
Спирачките не са променяни спрямо стария модел – двойни трибутални, предни спирачни апарати, които са свързани с задните спирачки посредством C- ABS (по избор) за по –добро спиране.
Каране и управление
Мотоциклетът е лесен за управление с ниска скорост в натоварения трафик, тъй като е предназначен за непознати второкласни пътища. Карането и комфорта са отлични, а новата връзка с ABS е много ефективна.
Оборудване
Новото табло е с обновен по-качествен дизайн като екрана може да се регулира по три начина. ABS-ът на мотоциклета е отличен, един от лидерите в този клас. Новите спойлери са подобрили външния вид на предницата и задницата като са използвали фар от CBR600. Като допълнителна екстра са дисагите, с които ако желаете може да превърнете Honda CBF в един истински туристически мотоциклет.
Качество и издръжливост
Основните промени по мотора са алуминиево шаси вместо досегашното стоманено,което намалява сухото тегло на мотора с 5 кг. – сега 245 кг, което все още не оправдава новите по-високи цени. Въпреки това, всичко е с обичайните високи стандарти, които очакваме от Honda.
Цена
Старият модел CBF започва от цената по-малка от £ 6000, която е превърнала старият мотор в добра сделка и силно препоръчван мотоциклет. Сега цената на мотоциклета е близо £ 9000 като мотоциклетът няма особено голями промени, които да оправдаят цената.
История на модела
2006: оригинална версия
Технически характеристики
Мощност: 96.5 кн.с.
Въртящ момент: 93.5 Nm
Тегло: 245 кг.
Височина на седалката: 795 мм
Капацитет на резервоара: 19 литра
Средна консумация на горивото: 5.6 литра
Двигател: 998 кубиков, четиритактов
Рама: алуминиева
Предно окачване: регулируемо
Задно окачване: регулируем единичен амортисьор
Предни спирачки: 2 x 296 мм, радиални двубутални апарати
Задни спирачки: 240 мм двубутален диск
Размер на предни гуми: 120/70×17
Размер на задни гуми: 160/60×17