Господарят на стънта – Крис Файфър

Господарят на стънта – Крис Файфър

Човекът на когото зададохме 21 въпроса днес е роден през 1970 и е на две колела от 1975 година. Постигнал е мото мечтите на мнозина от нас – владее машината сякаш е част от неговото тяло, карането на мотоциклет (и то екстремно) е негова професия.
Четирикратен световен шампион (през 2003, 2007, 2008 и 2009 година), четирикратен европейски шампион (през 2004, 2006, 2007 и 2008 година), победител в едно от най-известните и престижни американки надпревари – „Stuntwars” през 2006 година…

Дами и господа, представям ви Крис Файфър.


1.    Какво ще ни кажеш за човека Крис Пфайфър, когато не е на мотора?

•    години: 40
•    роден град: Шонгау/Бавария/Германия
•    къде живееш: Халблеч/Бавария/Германия. Намира се точно в Алпите
•    семейство: женен съм за Ренета и имам три деца: Пия, Амели и Ханс
•    хоби (освен мотоциклетите); какви са другите ти занимания: MTB, карам ски в северните държави. Карам в свободен стил с моето ендуро и като цяло нямам време за други занимания.


2.    Караш от пет годишен! Какво помниш от това време, как започна всичко?

Баща ми започна да кара отново мотор, когато бях на 5. Много ми харесваше да се возя с него, но всъщност винаги съм искал да карам мотора сам. Баща ми направи тази м оя мечта реалност като модифицира един стар 100 кубиков „Sachs” като за мен, като на практика само го направи по-нисък. Ето така започна всичко – без никакви пари, но пък с голям кеф. Приятелите ми идваха всеки следобед, за да карат. Градината ни приличаше на мото писта. Една или две години по-късно се сдобих с 200 кубиков Zündapp с кош. Това също беше стар мотор, но пък достатъчно добър да се забавляваме ужсано много.


3.    Какво е за теб мотора? Каква машина караш днес?

Карането на мотоциклет за мен е спорт. Стънт, ендуро, трайал – ето това обичам. Няма нищо по-хубаво да караш байка на границата на възможностите. Любимият ми мотор е моят стънт байк – BMW F800R.


4.    Кои беше първият ти мотор?
•    кога, марка, модел: през 1975, марката е Sachs, а модела Presto 100 от 1933!
•    Къде и как го намери: баща ми го купи за 50 германски марки (сега 25 евро) от морга.
•    как го придоби: баща ми го модифицира и ми го подари


5.    Защо избра стънта като поле за изява? Кое те привлича най-много в това, което правиш?

Обичам стънта, защото е креативен и свободен спорт. Нямаш никакви ограничения и е толкова забавно да научиш нов номер и да го пригодиш за своя стил на каране. Стънта просто е моята страст.


6.    От видеата ти се вижда, че владееш мотоциклета до съвършенство! Особено впечатляващо за мен е салтото, което правиш през кормилото за финал. Как се подготвяш, колко време отделяш за тренировка?

Опитвам се да карам всеки ден на тренировъното си място, когато съм вкъщи, но пътувам много. Обикновено около два часа трае тренировката. Освен карането, започвам да прекарвам все повече и повече време във фитнеса, особено зимата.


7.    Какво би посъветвал начинаещите стънъри? Кое е най-важното, за да успееш в този спорт?
Винаги съветвам да се започне на малък мотор, а не на 600 или 800 кубикова машина. Винаго трябва да се носи предпазна екипировка, разбира се за стънтърите е особено опасно, особено за начинаещите. Не се напъвайте всичко наведнъж – карайте полека и се учете стъпка по стъпка.


8.    Колко важна е машината за спечелването на световната титла? Може ли всеки мотоциклет да бъде приспособен за стънт състезания?
Бих казал, че в шосейните напревари, мотоциклетът и гумите са 80%, а моториста – 20%. В нашия спорт е точно обратното. Разбира се, трябва да избереш байк, който да ти пасва на стила и от там нататък си всичко зависи от ТЕБ.


9.    Какъв е най-хубавият ти спомен, свързан с мотоциклета?
О! Имам толкова много прекрасни моменти, не мога да избера само един!


10.    А най-големият мото проблем / инцидент?
През 2008 година се опитах да направя задно салто с 450 кубиково BMW. Исках да съм първият човек, който е направил задно слато с BMW, но се превъртях повече, отколкото трябваше на втоия опит и счупих прешлен. Извадих късмет, че беше само фрактура без никакви наранявания по гръбначния мозък.


11.    Какво или кого свързано с моторите никога няма да забравиш?
Никога няма да забравя удоволствието от карането на мотор „на ръба”. Обичам това чувство!


12.    Какво ти дава карането на мотора? Караш ли за развлечение в свободното си време?

Знаеш, няма ясна граница между работата и свободното време, когато става дума за каране. Когато отивам да тренирам, го правя за работата си, но в съшото време това е каране за удоволствие. Същото е с ендурото и трайала: опитвам се поне веднъж в седмицата да карам офроуд. Добре е за формата ми и е много забавно!


13.    Моторът или жената?
Обичам жена си, харесвам мотора си и обичам карането…


14.    Опиши твоя мотор – мечта. Какво би карал, ако феята на моторите е готова да ти изпълни едно желание?

Бих направил два стънт байка. Един по-малук с много добро окачване за преодоляване на препятствия и един по-голям за стънт на равно.


15.    С какво не би направил компромис по отношение на моторите и този начин на живот?

Карането на мотор е част от живота ми и никой, никога няма да успее да ми вземе това удоволствие.


16.    За какво мечтаеш?
Сега.. за голямо, топло хале с перфектен асфалт за трениране на закрито. Навън вали сняг…


17.    Какво е усещането, когато караш върху покрива на сградата на БМВ?
Много красива гледка. Много съм щастлив, че получих позволение за това прекрасно място.


18.    Мислил ли си да направиш училище за стънъри? Могат ли твоите почитатели да се надяват на подобно нещо?
Получавам много запитвание, но мисля, че не точно това искам да правя в бъдеще.


19.    Какво не си постигнал с мотоциклета или в мото живота?

До сега не съм участвал в МХ състезание и в Шотландския шестдневен трайал. Това са двете неща, които винаги съм искал да направя…


20.    Колко кубика?
Стънт: 800. Дърт: 450


21.    Какво не те попитах?
Нямам никаква идея 😉

Човекът на когото зададохме 21 въпроса днес е роден през 1970 и е на две колела от 1975 година. Постигнал е мото мечтите на мнозина от нас – владее машината сякаш е част от неговото тяло, карането на мотоциклет (и то екстремно) е негова професия.
Четирикратен световен шампион (през 2003, 2007, 2008 и 2009 година), четирикратен европейски шампион (през 2004, 2006, 2007 и 2008 година), победител в едно от най-известните и престижни американки надпревари – „Stuntwars” през 2006 година…
Дами и господа, представям ви Крис Файфър.



21 въпроса на MOTO.BG към Крис Пфайфър

1.    Какво ще ни кажеш за човека Крис Пфайфър, когато не е на мотора?

•    години: 40
•    роден град: Шонгау/Бавария/Германия
•    къде живееш: Халблеч/Бавария/Германия. Намира се точно в Алпите
•    семейство: женен съм за Ренета и имам три деца: Пия, Амели и Ханс
•    хоби (освен мотоциклетите); какви са другите ти занимания: MTB, карам ски в северните държави. Карам в свободен стил с моето ендуро и като цяло нямам време за други занимания.

2.    Караш от пет годишен! Какво помниш от това време, как започна всичко?

Баща ми започна да кара отново мотор, когато бях на 5. Много ми харесваше да се возя с него, но всъщност винаги съм искал да карам мотора сам. Баща ми направи тази м оя мечта реалност като модифицира един стар 100 кубиков „Sachs” като за мен, като на практика само го направи по-нисък. Ето така започна всичко – без никакви пари, но пък с голям кеф. Приятелите ми идваха всеки следобед, за да карат. Градината ни приличаше на мото писта. Една или две години по-късно се сдобих с 200 кубиков Zündapp с кош. Това също беше стар мотор, но пък достатъчно добър да се забавляваме ужсано много.

3.    Какво е за теб мотора? Каква машина караш днес?
Карането на мотоциклет за мен е спорт. Стънт, ендуро, трайал – ето това обичам. Няма нищо по-хубаво да караш байка на границата на възможностите. Любимият ми мотор е моят стънт байк – BMW F800R.

4.    Кои беше първият ти мотор?
•    кога, марка, модел: през 1975, марката е Sachs, а модела Presto 100 от 1933!
•    Къде и как го намери: баща ми го купи за 50 германски марки (сега 25 евро) от морга.
•    как го придоби: баща ми го модифицира и ми го подари

5.    Защо избра стънта като поле за изява? Кое те привлича най-много в това, което правиш?

Обичам стънта, защото е креативен и свободен спорт. Нямаш никакви ограничения и е толкова забавно да научиш нов номер и да го пригодиш за своя стил на каране. Стънта просто е моята страст.

6.    От видеата ти се вижда, че владееш мотоциклета до съвършенство! Особено впечатляващо за мен е салтото, което правиш през кормилото за финал. Как се подготвяш, колко време отделяш за тренировка?

Опитвам се да карам всеки ден на тренировъното си място, когато съм вкъщи, но пътувам много. Обикновено около два часа трае тренировката. Освен карането, започвам да прекарвам все повече и повече време във фитнеса, особено зимата.

7.    Какво би посъветвал начинаещите стънъри? Кое е най-важното, за да успееш в този спорт?
Винаги съветвам да се започне на малък мотор, а не на 600 или 800 кубикова машина. Винаго трябва да се носи предпазна екипировка, разбира се за стънтърите е особено опасно, особено за начинаещите. Не се напъвайте всичко наведнъж – карайте полека и се учете стъпка по стъпка.

8.    Колко важна е машината за спечелването на световната титла? Може ли всеки мотоциклет да бъде приспособен за стънт състезания?
Бих казал, че в шосейните напревари, мотоциклетът и гумите са 80%, а моториста – 20%. В нашия спорт е точно обратното. Разбира се, трябва да избереш байк, който да ти пасва на стила и от там нататък си всичко зависи от ТЕБ.

9.    Какъв е най-хубавият ти спомен, свързан с мотоциклета?
О! Имам толкова много прекрасни моменти, не мога да избера само един!

10.    А най-големият мото проблем / инцидент?
През 2008 година се опитах да направя задно салто с 450 кубиково BMW. Исках да съм първият човек, който е направил задно слато с BMW, но се превъртях повече, отколкото трябваше на втоия опит и счупих прешлен. Извадих късмет, че беше само фрактура без никакви наранявания по гръбначния мозък.

11.    Какво или кого свързано с моторите никога няма да забравиш?
Никога няма да забравя удоволствието от карането на мотор „на ръба”. Обичам това чувство!

12.    Какво ти дава карането на мотора? Караш ли за развлечение в свободното си време?

Знаеш, няма ясна граница между работата и свободното време, когато става дума за каране. Когато отивам да тренирам, го правя за работата си, но в съшото време това е каране за удоволствие. Същото е с ендурото и трайала: опитвам се поне веднъж в седмицата да карам офроуд. Добре е за формата ми и е много забавно!

13.    Моторът или жената?
Обичам жена си, харесвам мотора си и обичам карането…

14.    Опиши твоя мотор – мечта. Какво би карал, ако феята на моторите е готова да ти изпълни едно желание?

Бих направил два стънт байка. Един по-малук с много добро окачване за преодоляване на препятствия и един по-голям за стънт на равно.

15.    С какво не би направил компромис по отношение на моторите и този начин на живот?

Карането на мотор е част от живота ми и никой, никога няма да успее да ми вземе това удоволствие.

16.    За какво мечтаеш?
Сега.. за голямо, топло хале с перфектен асфалт за трениране на закрито. Навън вали сняг…

17.    Какво е усещането, когато караш върху покрива на сградата на БМВ?
Много красива гледка. Много съм щастлив, че получих позволение за това прекрасно място.

18.    Мислил ли си да направиш училище за стънъри? Могат ли твоите почитатели да се надяват на подобно нещо?
Получавам много запитвание, но мисля, че не точно това искам да правя в бъдеще.

19.    Какво не си постигнал с мотоциклета или в мото живота?

До сега не съм участвал в МХ състезание и в Шотландския шестдневен трайал. Това са двете неща, които винаги съм искал да направя…

20.    Колко кубика?
Стънт: 800. Дърт: 450

21.    Какво не те попитах?
Нямам никаква идея 😉


  1. Road Capitan Road Capitan каза:

    Супер ! Страхотно интервю !

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*