
Всички знаем, че едни от най-големите любители на високите скорости са италианците. Aprilia, Ducati, Benelli… и други все спортни марки, които предлагат на моторджиите всичко друго, но не и бавно каране. Да сте видели италиански марка чопър?
Ревюто за тази седмица е отредено за Aprilia Dorsoduro, спортен мотор, отговарящ на изискаванията на всеки стрийт рейсър.
Всичко по тази конкретна версия на Dorsoduro е насочено към голямата здравина на новото шаси на модела. Това е първият 1200 кубиков, двуцилиндров, V-образен двигател, с който Aprilia оборудва свой мотоциклет. Интересно ни е обаче как ли би се приел той на пазара.
Dorsoduro 1200 е новия стандарт в клас макси мотард
Aprilia Dorsoduro 1200 е мотоциклет, който разбива основните понятия за мотард с неопределена мощност, за да задоволи и най-взискателните мотористи – онези, които няма да направят компромис в преследване на най-доброто.
Новото попълнение на италианския мото производител съчетава сила и гъвкавост, спортен дух и елегантност, като всичко това събрано в едно представлява най-доброто от шосейните спортни мотоциклети и клас супермото. Резултатът е технологията, възнаграждаваща моториста с несравнимо удоволствие от карането. Това е уникален, специален и елитен мотоциклет, който допълва уменията на моториста и ги извежда на неподозирани нива.
Със своята перфектна стойка, мотоциклета позволява пълен контрол. Мощният двигател с максимална мощност от 130 к.с. прави Aprilia Dorsoduro 1200 мотор, който само чака да навием газта. Моторът е непобедим в завоите като всички модели Dorsoduro, които също предлагат високата мощност на истински спортни машини.
Превъзходният механичен дизайн по отношение на шасито е отличителен белег на всички машини на Aprilia, което естествено важи и за Dorsoduro 1200. Той освен това разполага и с изключително спортен и изтънчен външен вид – забележителни нови нива на покритие, моделът е спортен и агерсивен, а сме убедени, че никога до сега не сте изпитвали по-мека возия на двуцилиндров мотоциклет с тези размери.
Мощната машина се захранва изцяло от най-ново поколение двуцилиндров двигател с най-модерните технологии в този сегмент. Моторът е V-образен на 90°, който произвежда поразителните 130 кн.с. Aprilia продължава традицията си да бъде ненадмината в качеството на изработка на шасито, което е безконкуренция в своя клас.
С новите си линии Dorsoduro 1200 несъмнено се отличава от тълпата. Опашката на мотоциклета и външният вид поставят нови стандарти със своята изключителност, с детайли като боядисан обтекател на опашката и рама в два цвята, както и двойния ауспух.
Предпазителят от вятър и предпазителите за ръце предлагат повишена защита от мотора, който не е просто пъргав в завоите, но и доста бърз на правите. За да може тази мощ да бъде овладяна, моделът се нуждае и от най-добрите спирачки. Dorsoduro разполага с радиални спирачни апарати Brembo, хидравличен съединител и три режима на каране. Казано с простичко, всички елементи на Dorsoduro правят байка уникален. Aprilia Dorsoduro 1200 разполага и с ABS и контрол на сеплението – пълно забавление в пълна безопасност.
Уникалните характеристики на Aprilia Dorsoduro 1200 в детайли:
* нов двуцилиндров, V-образен двигател на 90°, с 4 клапани за цилиндър, двоен рзпределителен вал, водно охлаждане и двуточково запалване;
* електрически горивен инжекцион;
* изпускателна система с каталитичен трипътен конвертор и сензор за кислород;
* ултралека модулна рама, направена от стоманени и алуминиеви отливки, предлагащи изключителна твърдост;
* алуминиев шарнир със страничен шок абсорбер;
* напълно регулируема 43 мм. обърната предна вилка:
* състезазтелна спирачна система Brembo с радиални апарати;
Технически характеристики
двигател | надлъжен четиритактов, двуцилиндров, V-образен на 90 ° с водно охлаждане и четири клапана на цилиндър |
гориво | безоловен бензин |
работен обем | 1197 куб.см. |
размер и ход на буталото | 106 x 67.8 |
степен на сгъстяване | 12.0 ± 0.5: 1 |
максимална мощност при коляновия вал | 130 к.с. (96 kW) |
максималният въртящ момент на коляновия вал | 115 Nm |
горивна система | интегрирана система за управление на двигателя |
три режима на каране | дъжд, туристически, спортно |
запалване | дигитално електронно запалване, интегрирано със система за впръскване |
стартер | електрически |
изпускателна система | 100% неръждаема стомана, 2-в-2 изпускателна система с два каталитични конвертори и кислороден сензор |
алтернатор | 450 W |
капацитет на резервоара | 15 литра (3.5 л. резерв) |
скоростна кутия | 6-степенна |
съединител | хидравлично задвижване |
шаси | модулна тръбовидна, стоманена рама |
предно окачване | 43 мм. обърната вилка Sachs с напълно регулируеми компресия, връщане и презареждане |
задно окачване | шарнир от алуминиеви сплави |
междуосие | 1528 мм. |
височина на седалката | 870 мм. |
спирачки | Предни: двойни 320 мм. плаващи дискове от неръждаема стомана. Четири бутални радиални апарати Brembo. Метални спирачни маркучи. Задни: 240 мм. диск от неръждаема стомана. Метални сплетен спирачни маркучи. ABS с контрол на сцеплението (специфична версия) |
джанти | алуминиеви сплави |
гуми | Предни: 120/70 ZR 17
Задни: 180/55 ZR 17 |
Разгледайте снимните на Aprilia Dorsoduro 1200 в ГАЛЕРИЯТА НИ >>