Бензин в машината и кръвта!

Бензин в машината и кръвта!

Един човек, за когото е измислен етикета механик мото маниак и снимката му стои в тълковния речник срещу този израз. Влечението му към мотоциклетите и екстремното граничи с настървение, а педантичното му отношение към ремонта на машините е пословично. Притежава мото и АТВ сервиз в гр.Сливница и е първият в България дипломиран механик за спирачките BREMBO.

 

1.    Каране на мотор или ремонтиране на мотор?

50 на 50 са при мен нещата. Двете се допълват – карам на макс и ремонтирам на макс. Това е формулата за развитие!

 

2.    От кога така?

•    как се запали – изобщо нямам спомен. Бях дете …
•    помниш ли първия си мотор, който разглоби – беше в 7 клас. Балканче 50 кубика, което след като разглобих (заради счупени скорости), вече никога не потегли – беше сглобено перфектно, проблема беше отстранен, но не можах да му направя центровката. По това време бях много скаран с тази материя.

 

3.    Представи се …

•    Име – Венцислав Рангелов
•    Възраст – 38 г. – 14.11.72
•    Град – Сливница
•    с какво се занимаваш освен моторите – с нещо, което (поне в моя живот) върви ръка за ръка с моторите – хубавите жени.
•    други хобита – отдаден съм изцяло на моторите и АТВ-тата
•    за Brembo – лидер в спирачните системи, и с това приключвам. Няма какво да коментираме. Това, което видях в завода им няма аналог!

 

4.    Какво караш в момента (марка, модел, година) и за какво возило мечтаеш (или идеалния мотор според теб)?



Марката е Honda! Мотор – FMX 650 Supermoto и АТВ – TRX 400 EX. Това са екстремни машини подготвени за максимално натоварване (особено АТВ-то).

 

5.    От къде идва страстта ти към екстремното и влечението ти към риска?


Заложено е в мен. Не може да ми е спокойно, трябва да се движа по-ръба. Риска кипи във вените ми и ме държи буден. Така се чувствам жив. Като няма риск не ми е интересно.

 

6.    Кое е най-важното нещо, когато се ремонтира един мотор?

Да имаш подходящите условия, нужния инструмент, необходимата информация за дадената машина и най-важното – спокойствието! Имам предвид, че като работиш не бива да има хора, които да ти отвличат вниманието с оглед на това, че моторът няма таван, няма еърбек, колани … Затова и не може да има компромиси при ремонта на машините.

 

7.    Как да изберем / да намерим своя сервиз и своя майстор?

Първото нещо е отношението на майстора към собственика на машината – като предразположиш човека и спечелиш сърцето ми, остава никога да не го лъжеш.

 

8.    Как си почиваш, как се забавляваш с мотора / АТВ-то?

Като карам на задна гума

 

9.    Какъв е моторът-мечта за теб?

Мултифункционална машина, да е лека и удобна за каране и да има много  мощност в нея.

 

10.    За какво мечтаеш?

Да се променят нещата в тая държава и всеки да се занимава с това, което сърцето му иска!

 

11.    Можеш ли да опишеш сборен образ на мотора на българина – нещо като средностатистическот о возило у нас?

Има две категории според собствениците. По-заможните карат по-хубави машини, тунинговат ги, а в другата – машините са по-скромни и не много добре поддържани, основно поради липса на финансови възможности, а не на желание. По-важното е, че въпреки този факт, на много хора машината им е на сърцето и биха дали и последния си лев за нея.

 

12.    Малко спомени …

•    След първия мотор – Разбира се ИЖ Планета 3. Най-интересното е, че го купих при кризата с бензина и измислих едно приспособление. Карах го със смес от нафта и бензин, понеже бензина беше по-кът. Направих една медна тръба, увита около кривката на ауспуха, която загряваше горивната смес, преди да влезе в карбуратора. Това нещо вървеше що-годе добре, но не имаше невероятни детонации и гаснеше много трудно – подпирахме го в стената и го гасяхме на скорост.

•    нещо, което не би направил никога повече с мотора – няма нещо, което да не съм опитвал, но никога повече няма да карам без екип. Заради тази ми грешка платих скъпо със здравето си.

•    какво чувстваш, когато караш – Чувствам, че имам криле и летя!

 

13.    Моторът или жената?

50 на 50, но май моторът леко надделява.

14.    Какво мислиш за тунинга и какви са твоите препоръки към хората, които тръгнат по този път?


Много скъпо удоволствие. Който реши да се захване – да се информира добре, да намери подходящите хора и да има ясна представа за крайния резултат. Тунинга е цялостна преработка на машината, а не частични изменения. Бих разделил нещата на две части – двигател и ходова част от една страна и фейс от друга.

15.    Какво ти дава карането / какво е преживяването за теб, какво чувстваш, когато си на мотор / АТВ?



Разтоварване и адреналин. Преживяването е уникално и неописуемо! Всяко каране само по себе си е специфично и неповторимо. Няма две еднакви карания.


16.    Какво би казал на новобранците на две колела?

Да се екипират много добре преди всичко и най-важното – винаги да карат с мисълта, че сами трябва да се пазят, да не разчитат, че другите ще ги пазят.

 

17.    С какво не би направил компромис по отношение на двуколесните?

С абсолютно нищо, особено със спирачната система, гумите и съединителя.

 

18.    Нещо, което никога няма да забравиш?

На откриването на мото сезона в София, едно момче падна на Панчарево и си глътна езика, при което изтичах и му оказах първа помощ. Извадих му езика и след 3-4 минути момчето се съвзе – отвори си очите. Този спомен никога няма да го забравя!

 

19.    Какво не си постигнал все още с мотоциклета или в мото живота?

Много неща не съм постигнал. Ще ти кажа следващия път.

 

20.    АТВ или мотор? Колко кубика?

И двете са ми много на сърце. Всичко трябва да е на макс!

 

21.    Какво не те попитах?

Кога ще бъде следващото интервю

Вижте снимкикте на Венци в ГАЛЕРИЯТА ни >>



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*