Близко познанство с моторите

Близко познанство с моторите

Не ни се наложи дълго да мислим как да ви представим човека, в чието лично пространство ще надникнем днес, защото от дълги години той е добре познат в мото средите. Всъщност е по-добре познат на моторите ни, с които прекарва активната част на днея – представяме ви Бонифаций…

1. Викали ли са те в милицията едно време? Питам, защото ще започна с класически милиционерски въпроси:

•    Име: Николай Бонев
•    Възраст: 42 – 05.02.1967
•    Град: София
•    Професия: Инженер електрически машини и преобразуватели
•    Преди да подхванем моторите, какво друго ти е на сърцето? – пътешествията и всичко екстремно. Луд фен съм на водолазенето 🙂
•    Какво караш в момента? – SUZUKI Bandit 1200 С 2002 година.

2. А за какъв мотор мечтаеш?

Aprilia Caponord 1000

3. От скоро си в частния бизнес със собствен сервиз …

Исках да си реализирам собствените виждания за мото сервиз и начина на работа в него. Избирах доста мястото и мисля, че съм попаднал на супер добро – на входа на искърското дефиле, където моторопотока е много голям – кой за гората, кой за събор или на разходка из самото дефиле. Ще работя с мотоциклети и АТВ-та. Разполагам със собствен транспорт за тежко болни возила.

4. Кое е най-важното нещо, когато се ремонтира един мотор? Много хора в България сами се грижат за „най-добрия си приятел”, а това си е сериозно предизвикателство. Какъв жокер би им дал?

Много е важно да имаш инструменти и софтуер. За съвременните мотори без диагностика и компютър става все по-трудно да се работи. А аз в това отношение съм се постарал доста!

5. Карането или ремонтирането е по-забавно?

Карането разбира се, другото си е работа, но когато човек си тръгва доволен от сервиза и аз се чувствам истински щастлив.

6. Разкажи ни как започна с моторите?
•    как се запали?

Не знам, от самосебе си се получи – събудих се една сутрин преди 100 години 🙂 и бях моторист.

•    от къде дойде страстта към моторите?

Нямам обяснение, пък и съм първия в родата.

•    помниш ли първия си мотор който подкара, а който разглоби?

Един SIMSON 50 кубика от най-старите – с педали, a първия разглобен – ИЖ Спорт – до обяд ги ремонтирахме, а след обяд ги карахме, мотора беше нов де… с един приятел отиваме от Красно село до Битака и на връщане на Попа той се чупи.

•    кога беше това?

(започна да смята с лист и химикалка)

•    какви други мотори си карал?

Почти всичко, което го има у нас – по задължение 🙂

7. Как ще избереш своя сервиз и своя майстор, ако ти се наложи?

Ще попитам, ще почета във форумите… но определяща ще бъде личната ми преценка.

8. Как се отнасяш към АТВ-тата?

Харесват ми много, но ме е страх да ги карам… кара се съвсем различно от мотор.

9. Как си почиваш, как се забавляваш с мотора?

Като пътувам, най-вече по непознати места. Много обичам да пътувам, харесва ми самия път, приключението да опиташ нещо ново, да видиш нови места, нови хора…

10. Какво мислиш за мото общността в България днес? Има ли я, няма ли я …

Има много гледни точки, на бих казал – българска работа всичко е по две и нагоре. Има мото общност, но е разделена по интереси и това се задълбочава … Едни ги влече гората, други кафето, трети пътуването, а някой сами си ги произвеждат моторите…

11. Какво се промени от времето на първите ти спомени?

Бяхме по-малко, познавахме се и бяхме по-задружни. Преди беше събитие да видиш непознат на събор, а сега е обратното – трудно е да видиш познат.

12. А за мото събитията?

Сега е по-добре – голям избор, ходиш където ти харесва, а едно време разни видни политици, които днес се правят на радетели на мото спорта, забраняваха съборите, които организирахме с толкова желание и от все сърце.

13. Ето ни на втория сигурен въпрос: моторът или жената?

И трите :), дядо попе!

14. Опиши ни сборен образ на мотора на българина, нещо като средностатистическот о возило у нас?

От дългогодишния ми опит с нашенците и техните мотори нещата изглеждат така – около 10 годишен, малко вехт на външен вид, но поддържан максимално добре, не се икономисва от масло, спирачки и гуми, и с всевъзможни приспособления за връзване на багажи (преди беше със саковете и ластиците на задната седалка).

15. Какво мислиш за тунинга и какви са твоите препоръки към хората, които тръгнат по този път?

Тунинга е едно много, мнооого скъпо удоволствие. Говорим за истински тунинг – спортния филтър и шумния ауспух не са тунинг. Казвам истината, затова много хора ми се сърдят, но и много ме питат.

16. Какво ти дава карането, какво е преживяването за теб, какво чувстваш, когато си на мотор?

На мен карането ми дава свободата. На практика не може да се опише усещането от пътя, от вятъра… и когато всичко това е в едно – усещането е страхотно. А за хорските погледи, дето ме питаш – аз съм над нещата и даже леко в страни, не ме вълнуват!

17. Какво би казал на новобранците на две колела?

Най-напред да разберат какво ще правят с мотоциклета, да се изяснят със себе си – в гората ли ще ходят, работа ли ще си вършат по големите градове или просто, за да казват че са мотористи.

18. С какво не би направил компромис по отношение на двуколесните?

Със спирачките и с гумите!

19. Нещо, което никога няма да забравиш?

Първото ми велико пътешествие от Красно село до язовир Искър, до Мечката – с ИЖ-то. Имах книжка – от към документи гледам да съм перфектен, излишно е да се дават грешни пари. Разбира се не бях сам – с чуждо гадже и палатка :)…

20. Колко кубика?

Колкото повече, толкова повече! А за конете – ако не си състезател, повече от 100 са безсмислени.

21. Какво не те попитах?

Не казвам!

Тогава ще те навестим и с камера в началото на сезона.

Разгледайте снимките на Бонифаций в ГАЛЕРИЯТА ни >>



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*