Големи бикове или големи българи – Иван Чанев разказва…

Големи бикове или големи българи – Иван Чанев разказва…

Първият ни гост за 2010 година е президентът на BIG BULS MC – може би най-младият, но и амбициозен столичен мото клуб, който ще бъде организатор на Националният мото събор в гр. София през месец май.

1. Визитка

· име – Иван Чанев

· възраст – 37

· град – София

· професия – работя във фонд, инвестиращ в недвижими имоти

· други хобита – спорт, пътуване, високи скорости

· като моторист – учредител и президент на МК Биг Булс

2. Какъв е твоя тип мотор?

Имайки предвид физиката ми, не мога да се радвам на много бързите мотори  -пистарките, затова предпочитам спортно – туристическият клас, като Suzuki Hayabusa или Honda CBR XX.

3. А какво караш всъщност?

Имал съм няколко мотора, като първият беше Yamaha FJ 1200. След това се качих на Honda CBR 600, видях разликата в кубатурата и осъзнах, че ще ме радват поне 1000 кубика. Последният ми мотор е Yamaha YZF 1000 Thunderace.

4. Как се запали по моторите?

Големи бикове или големи българи - Иван Чанев разказва... 02Един приятел е виновен за това и от тогава си горя … Качих се на един голям и много тежък FJ 1200 и  това стана първият ми мотор, защото го подхлъзнах на един завой с пясък и камъчета (беше ранна пролет, беше валял дъжд и естествено никой не беше почиствал пътя от зимното опесъчаване). Нямаше големи последствия, но както е редно като паднеш с чужд мотор – си го купуваш!

5. Да разбираме ли, че по неволя си станал моторист?

Ако трябва да съм честен, след като изпуснах мотора, мразех себе си и всички мотори, но това много бързо се промени и в момента карането на мотор е едно от нещата, които ми доставят огромно удоволствие.

6. Разкажи ни за BIG BULS MC

Големи бикове или големи българи - Иван Чанев разказва... 01След мен и останалите ми близки приятели подкараха мотори, посетихме няколко събора заедно и ни се прииска да станем част от мото живота в България. Мечтата бързо придоби юридическа форма, като учредителите се познавахме от деца и сме много близки. По-късно поканихме още няколко човека, които показаха, че споделят нашите виждания и интереси. Сега сме 10 човека и всеки един от нас може да разчита на останалите за каквото и да е в моторизма и извън него!

7. … т.е. това е едно братство?

Да, но както казах и преди, целта ни е истински и активно да участваме в живота на мото обществото у нас и да бъдем част от него.

8. Какво да очакваме от вас на 14 май 2009 – взехте дата за мото събор в столицата?

Тази година ще организираме първия си мотосъбор – в гр.София, подготвяме много атракции, които да забавляват гостите ни. По тази причина избрахме и датата да съвпадне с концерта на AC/DC. Липсата на опит в подобни прояви ще компенсираме с подкрепата на няколко утвърдени вече мото клубове. Виждаме в това една добра възможност да се реализира приемственост между старите и новите мотористи.

9. Как си почиваш, как се забавляваш с мотора?

Големи бикове или големи българи - Иван Чанев разказва... 04Обичам да карам по хубави пътища без дупки, да се наслаждавам на природата, докато се навъртат километри на километража заедно с приятели. Харесва ми да посещавам мото събори, да се срещам с съмишленици и да се запознавам с други мотористи. Допадат ми високите скорости. Най-важното е, че карането на мотор ме разтоварва от всякакво напрежение, стрес и тревоги, които изобилстват в напрегнатото ми ежедневие. Качвайки се на машината, пътя и всичко около него обсебват напълно мислите и съзнанието ми. Идеалната мото почивка за мен е няколко десетки километра каране до любимо място с кратка почивка и сладки приказки с любими хора.

10. Какво е отношението ти към тунинга на мотора?

Положително, защото така всеки моторист може да моделира машината си по начин, по който тя да изглежда уникална и да изрази неговата моторджийска идентичност. Бих казал: „Кажи ми какъв мотор караш, за да ти кажа какъв човек си!”

11. Нещо, което не би искал да ти се случва никога повече с мотора?

Никога не бих искал да падам с мотора си, или да ме бие градушка докато слизам по тесния, стръмен и кален път от Паничище към Сапарева баня.

12. Кой е най-хубавият ти спомен, свързан с моторите?

Участието ми в първата обиколка на България 1000 км за 12 часа – Iron Bul – най-емоционалното ми преживяване на две колела до сега. Трудно бих могъл да го опиша с няколко думи, това е нещо, което всеки сам трябва да усети за себе си. Бих го направил отново и отново …

13. Моторът или жената?

Много подвеждащ въпрос. Аз избирам и двете, не може да се живее без Жена, а пък за мотора ще се споразумеем.

14. За каква жена пазиш задната седалка на мотора си (имаме информация, че мястото е свободно в момента)?

За Жената, която да споделя с мен емоцията и неповторимото усещане от карането на мотор.

15. Какво би казал на сина си когато го видиш на две колела?

Винаги да бъде много внимателен и да не забравя, че сме едни от най-уязвимите участници на пътя. Никога да не надценява възможностите си, защото всяка грешка може да бъде фатална.

16. С какво не би направил компромис по отношение на двуколесните?

Не бих направил компромис по отношение на безопасността при каране и сигурността свързана с екипировката. Много важна е и изправността на машината.

17. Трудно ли е да си президент на мото клуб?

Други въпроси?

18. Какво ти отнема мотора?

Не ми отнема нищо, даже напротив, дава ми емоция, вдига ми адреналина, да не говорим колко време печеля движейки се с него през града. Когато мотора е част от живота ти, не може да ти отнема нищо, ако ти сам не го пожелаеш.

19. Къде би искал да отидеш на мотор, но още не си успял, т.е. за какво пътуване мечтае президентът на BIG BULS MC?

„Мечтата ми е да отида в Атлантида J” Много ми се иска да покарам по “ROAD 66”, заедно с момчетата от клуба, за да разбера какво е чуството да се движиш по път, на които не му се вижда края.

20. Колко кубика?

1000 + и минимум 150 коня

21. Какво не те попитах?

Големи бикове или големи българи - Иван Чанев разказва... 05Не ме попита защо избра моторите, с които да си вдигаш адреналина, а не примерно делтапланеризъм или парапланеризма или скокове с бънджи. Бих отговорил, че мога да карам колкото си искам, мога да карам бързо мога и бавно и всичко зависи от моите решения и настроения, така се чуствам стъпил здраво на земята и всичко е в моите ръце – както се казва.

Вижте галерията от снимки на Иван Чанев.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*