
Сава Николов Николов, на 33 години. Професия: вносител на мотоциклети, скутери и АТВ, управител на фирма Скутер ООД. Завършил съм МЕИ, специалност: авиационно приборно оборудване на летателните апарати. Хобито ми е стендов моделизъм в мащаб 1:72 и АТВ’етата.
Какво е стендов моделизъм за тези, които не са запознати.
Макети на умалени самолети. Даже съм и републикански шампион.
От колко време си официален вносител?
От 2006 година съм официален вностел на АЕОN, BERING, FYM, CPI. На марките TGB и LS2 съм официален вносител от края на 2008 година.
Какви машини внасяш?
Вноса на мотоциклети е ориентиран предимно към малките кубатури 150 и 250 кубика, подходящи за млади мотористи. Силно застъпен е и вноса на АТВ само от Тайвански производители. Представители сме на TGB (Taiwan Golden Bee) и АЕОN. И двата завода са известни като едни от най- добрите заводи конструктори на АТВ.
А защо реши точно АТВ-та да внасяш?
АТВ първо са ми слабост и мания! И още, АТВ са ново превозно средство и има голям потенциал за използване на много и разнообразни терени. Има приложение, както във всички видове стопанства и хотели, така и в спорта.
Ползваш АТВ само по офроуд терени или и да ходиш на работа с него, или някъде из града?
Универсалността на АТВ и употребата му във всички сезони на годината го превръщат в желан и достъпен за всички възрастови групи. Ползвам АТВ на всички терени. Събота и неделя се събираме с други АТВ’исти и правим преходи през планините. Там терена е тежък и често минаваме по безпътица и гори. Това е един вид спортуване без да се гонят някакви спортни постижения. През седмицата ползвам АТВ за служебни цели. Карам си из града и си върша работа. Машинките са доста бързи в градски условия и ми спестяват време.
Лятно време не мога да си помисля да отида на море без АТВ! АТВ с лекота вдига 90км/ч на пясък и е доста по бързо да отидеш до плажа. Зимата е уникално забавно да се кара на сняг. Безкрайни дрифтове и слънца.
Колкото и да е здрава машината, знаем, че нищо не е вечно. Предлагаш ли сервиз клиентите си?
Сервизът е една неделима част от нашия занаят. На всеки му се е случвало да направи инцидент или катастрофа. През годините сме натрупали богат опит в сервизирането и в момента нивото на тази услуга е високо. За да може купона да е non-stop, е нужен професионален сервиз. Предлагаме гаранционен и след гаранционен сервиз!
А в магазина, освен машини можем ли да намерим екипировка и аксесоари?
Да, предлагаме разнообразна екипировка предимно за тежки условия на Френската марка BERING. Тя специализира предимно в екипи за мотоциклети (без кросови екипи). Представители сме и на Испанската марка каски LS2 HELMETS. LS2 helmets обхваща всички видове каски за всякакви мотоциклети, скутери и АТВ. CAMERON e фирмата, която ни предоставя професионалните раници, дисаги и магнитни раници за мотоциклетизъм.
А твоята лична екипировка каква е ?
Екипирам се възможно най добре: каска за мотокрос LS2 HIEP, очила за ски ARNET с двойна плака. Яке BERING с протектори на всякъде, допълнително си слага под якето протектор за гръбнак на фирмата STELTH. Наколенки, който хващат коляното и целия пищял. Ботуши за ATВ с усилена подметка. Ръкавици на Беринг с карбонови предпазители. Зимата се слагат и бонета от микрофибри за предпазване на лицевите нерви от премръзване и комбинезони, които не пропускат вода и въздушния поток. Новите рицари!
Освен АТВ-та, моторите привличат ли те ?
Моторите ме привличат много и карам с удоволствие, но само на асфалт. На оф-роуд не мога заради травма на единия крак. Харесвам круизърите и чопърите. Пистарките също ги харесвам, но са ми прекалено бързи и не са за мен.
Имаш ли свой мотор?
Мой личен мотор нямам. Имам обаче доста, за който да се грижа и съответно, докато ги тествам след сервизиране ги покарвам.
Какво ти дава АТВ-то като изживяване?
Не е лесно да се опише …но най-важното е свободата да караш сред природата, на където ти видят очите и там където малцина са стъпвали дори. Характера на АТВ е доста неспокоен и това ми допада много. Карането на АТВ е предизвикателство към тежките терени и усещането, когато победиш терена е неописуемо. Важен момент е и това, че ме отвежда на места където пеша едва ли ще отида някога.
Казваш, че терените са трудни – това предполага, че са по-опасни. Освен екипировката, какво още трябва да знае човек, който се захваща с този вид екстремизъм ?
Най-важното при такава езда в тежки условия и терени е дисциплината и поведението на ездача в групата. Обикновено сам в гората не се излиза, защото е опасно за живота. Когато се кара в група, за да се избегнат инциденти, се спазват правила на движение (нищо че няма светофари). Част от тях са: да се спазва дистанция от водача пред теб, да не се изпреварва, да се изчаквате един друг, когато се спускат и атакуват наклони. Първият и последният в една група трябва да са най-опитните водачи и т.н.
Членуваш ли в АТВ клуб или група?
Не членувам в клуб. Имам си, така да се каже, малка групичка от познати и приятели, който споделят моите виждания за безопасност на карането в група. Групата наброява 10-15 ездача. Това са все хора, от които знам какво да очаквам и какви са им възможностите. Естествено групата се увеличава непрекъснато.
Как приема семейството ти екстремното ти хоби?
Странното е че вече не се притесняват и даже се радват че спортувам в гората на чист въздух.
Как можем да се свържем с теб? Адрес на магазина.
Най лесния начин да се свържете със мен е по телефон или като откриете нашите контакти в интернет сайта ни www.scooter.bg Този месец ще местим магазина и сервиза в друго помещение, което ще бъде обявено (с карта) в сайта ни.
А освен в София имате ли клонове в други градове в България?
Имаме дилъри в Монтана, Провадия, Варна. Зареждаме със каски и магазини в Враца, Велико Търново, Пловдив.
Предлагаме ви и една малка галерия от магазин „Scooter“, която можете да разгледате ТУК >>