Harley-Davidson България

Harley-Davidson България

Harley-Davidson - БългарияГосподин Иван Николов е представител на фирмата Лаудис Холдинг Груп, която е в процес на получаване на дилърски статус за мотоциклетите с марка Harley-Davidson и Buell за територията на България. Това е българска фирма с руско участие, която до момента работи в областта на строителството, инвестициите и производството на моторни лодки. За намеренията на Лаудис Холдинг Груп той разговаря с Николай Славчев в присъствието на бъдещия главен механик – Драгомир Кирев, известен в мото сайтовете като Drago Shadow.

Как започна всичко?
След като анализирахме пазара и взехме решение, че си заслужава да реализираме инвестиция в тази насока, през месец октомври 2007 г. попълнихме формата за кандидатстване за дилър. Последва голямото чакане – на сайта на Harley има изрично указание, че те се свързват с кандидата, когато преценят. Когато вече мислехме, че въобще няма да ни потърсят, дойде очакваният отговор!

Какви бяха първите стъпки?
Проучихме техните изисквания, намерихме терен, разбира се детайлизирахме бизнес-плановете… както при всеки друг бизнес.

Какво да очакваме от вас? Как ще изглежда представителството на Harley-Davidson в София?
Още е рано да се даде конкретен отговор на този въпрос. Все пак процедурата не е приключила напълно, но в най-общи рамки идеята ни е на около 800 м2 площ да построим магазин и шоурум, в които ще бъдат изложени мотоциклетите, дрехи, аксесоари, резервни части като мястото ще бъде на голям столичен булевард. Може би магазинът ще бъде на две нива, въпреки че традицията на Harley е да бъде на едно ниво. Разбира се ще има и сервизна база, заведение и помещение за Harley Owners Group.

Какво ще можем да намерим във вашия шоурум?
Ще внасяме Harley-Davidson и Buell. Надяваме се да стартираме за активния сезон през месец март 2009 г., но все пак да видим как ще потръгне строежа, обзавеждането и т.н.

Много хора смятат, че подобно начинание не би могло да има успех поради неблагоприятната икономическа обстановка в България. Какви са очакванията ви за продажбите?

Прогнозата ни е за 50 до 100 продажби на чисто нови мотори през първата година, което обосноваваме с изключително подходящите цени за българския пазар.

А те са?
За базовите версии без тунинг: Harley-Davidson – от 15 000 лв. до 50 000 лв., за Buell – от 18 000 до 25 000 лв, като тук е мястото да уточним, че при Harley-Davidson единственото възможно доплащане е за втори цвят. Всичко друго влиза в базовата цена. Има седем модела, които ще бъдат на цени до 20 000 лв. и средната цена на всички двадесет и шест модела, които ще предлагаме в дилърския център е 16 000 евро. Най-скъпият модел е Harley-Davidson Ultra Classic Electra Glide – 50 000 лв.

Какво ще ни кажете за сервиза?
Съгласно изискванията на производителя, сервизът ще бъде оборудван с всички необходими инструменти, софтуер и части на склад, като много важно е, че срокът за доставка на части при нужда е максимум два дни, но е възможно и в рамките на деня да бъде доставена съответната част. Главен механик на сервиза ще бъде Драгомир Кирев, който ще премине на специализирано основно обучение в Бирмингам, Англия, след което всяка година ще има курсове за актуализиране на подготовката му.

Как се спряхте на него?

Той е инженер по промишлена електроника с изключително богат и дългогодишен опит с двигателите. Освен него в сервиза ще има и един помощник механик.

Ще имате ли мотори в наличност?
Да, винаги в шоурума ще има на разположение минимум осем машини от всички фамилии на Harley-Davidson. Освен това ще има и минимум три машини за тест драйв, които ще позволят на всеки желаещ да се докосне до магията на мотоциклетите Harley-Davidson.

Заведението със свободен или ограничен достъп ще бъде?
Абсолютно свободен достъп за всички фенове на легендата. Отделно ще има специално помещение за членовете на H.O.G.

Тоест ще учредите и H.O.G. България?
Разбира се. Нещо повече – ще направим и собствен клубхаус, в който да се забавляваме подобаващо.

Как един моторист може да стане член на H.O.G.?
Естествено с покупката на собствен Harley. Останалото ще стане ясно след като стартираме официално.

Работите ли по отношение на лизингови схеми и застраховки?
Разбира се, ще предложим на нашите клиенти пълен пакет от услуги по отношение и на лизинга и на застраховките. Вече сме провели доста обнадеждаващи преговори с наши партньори.

Какво ще бъде отношението ви към старите мотори?
Абсолютно пълен съпорт на всичко с марката Harley-Davidson и Buell, включително обратно изкупуване на стари мотори (независимо дали са продадени от нас) и, разбира се, ремонт и продажба на тези машини.

Да се надяваме ли на красиви продавачки в магазина? Можем да ви помогнем в тази посока с нашите кралици на рокерите…
Красиви и задължително грамотни! Ще има минимум двама продавачи в магазина.

В родното интернет пространство битува схващането, че Harley-Davidson е по-скоро мотор за гледане, отколкото за каране, а Buell е с размерите на детска играчка.
Harley е една легенда и една от най-успешните марки мотоциклети в света. А последния модел на Buell 1125R например е разработен с помощта на пилотите Джеръми мак Уилямс и Нийл мак Кензи. Мисля, че Драго може да бъде най-убедителен с доводите си, че нашите мотоциклети са едни сериозни машини.

Драго?
Д.К.: Аз имам изключително силни очаквания за продажбите на Buell – един изключителен мотоциклет с V2 двигател, огромен въртящ момент и нехарактерна за този тип двигатели мощност от 146 к.с. В същото време лек – 170 кг. – и удобен за градско каране. Уникална е и концепцията на спирачния механизъм – спирачния диск е закрепен за външната част на джантата, а не за оста.

И накрая искам да попитам кога ще станем свидетели на пищен мотосъбор на Harley-Davidson в България?

Планираме доста мероприятия и впечатляващ рекламен бюджет. Ще разкрия и една малка подробност: Всяка година в Европа, Harley-Davidson организира така наречените официални ивенти или мотосъбори, както сме свикнали да ги наричаме. Те винаги са две в година, като единия е с постоянно място на провеждане – Faak am See, а другия е на ротационен принцип, т.е. всяка година един от европейските дилъри получава честта да организира в своята държава това грандиозно събитие. Ще направим всичко възможно, организатора на европейския мотосъбор на Harley-Davidson, ако не през 2009-та, то през 2010-та да бъде Harley-Davidson България.

Пожелаваме успех на вашето начинание и ще следим с интерес развитието на Harley-Davidson България. Благодаря за отделеното време и полезната информация.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*